راه و شهرسازیمجله خبری

سود وام ۸۱ هزار واحد مسکن مهر ۱۸ درصد می‌شود

به گزارش ساختمان آنلاین:  دیروز رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در راستای اجرای قانون برنامه بودجه سال جاری، دستور افزایش نرخ سود وام واحدهای مسکن مهر تحویل گرفته شده که فروش اقساطی نشده‌اند را صادر کرد.

وی افزود: از تیرماه صرفاً پروژه‌های تکمیل و تحویل شده به متقاضی نسبت به تصرف و سکونت در واحدها اقدام کرده ولیکن برای فروش اقساطی به بانک مراجعه نمی کند، جهت افزایش نرخ سود 18 درصد به بانک معرفی شوند. این پروژه‌ها باید دارای انشعابات و کنتورهای آب، برق، گاز، شبکه فاضلاب و همچنین محوطه‌سازی و آماده‌سازی کامل راه آسفالته و پیاده‌رو قابل دسترس به واحدها باشند.

وی تاکید کرد: در این راستا بانک‌ها با تائیدیه نهادهای متولی مسکن‌مهر از جمله ادارات کل راه و شهرسازی، شرکت عمران شهرهای جدید و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نسبت به ارسال پیامک و اطلاع رسانی اقدام خواهند کرد.

خط و نشان بانک مسکن برای متصرفان مسکن مهر

فروردین ماه امسال مدیرعامل بانک مسکن با اشاره به بند قانون بودجه 1401 درباره ضرب‌الاجل 2 ماهه به مالکان مسکن‌مهر، گفته بود: چنانچه تا خرداد مالکان نسبت به فروش اقساطی اقدام نکنند، سود تسهیلات مسکن‌مهر آنها به 18 درصد افزایش می‌یابد.

محمود شایان با اشاره به بند 4 تبصره 11 قانون بودجه 1401 مبنی بر ضرب‌الاجل 2 ماهه به مالکان مسکن‌مهر برای تبدیل قرارداد تسهیلات بانک مسکن به قرارداد اقساطی مسکن، افزود:  243 هزار نفر از مشتریان بانک مسکن هنوز مسکن‌مهر خود را قسط‌بندی نکرده‌اند که 162 هزار واحد از این تعداد هنوز واحدهای آنها تکمیل و تحویل نشده و مشمول این بند قانونی نیستند.

وی اتصریح کرد:  81 هزار نفر از مجموع 243 هزار نفر، واحدهای مسکونی مهر را تحویل گرفتند که بنا به دلایل مختلفی از جمله فروش واحد و دیگر موارد هنوز موفق به دریافت دفترچه قسط نشدند. این افراد موظف هستند تا خردادماه امسال نسبت به دریافت دفترچه قسط اقدام کنند. در غیر اینصورت بعد از خرداد نرخ سود تسهیلات برای این افراد 18 درصد محاسبه می‌شود.

وی تصریح کرد: منابع حاصل از دریافت تسهیلات مسکن‌مهر به صندوق ملی مسکن برمی‌گردد و برای تکمیل و تولید واحدهایی که دولت در برنامه دارد هزینه خواهد شد.

در بند 4 تبصره 11 قانون بودجه 1401 آمده است: مالکان واحدهای تکمیل شده مسکن مهر که دارای خدمات زیربنایی هستند موظفند تا پایان خردادماه سال 1401 برای تبدیل تسهیلات دریافتی از بانک مسکن به تسهیلات فروش اقساطی به بانک مسکن مراجعه کنند. بانک مسکن مجاز است در صورت عدم مراجعه مالکان فوق نسبت به افزایش نرخ سود تسهیلات این واحدها از نرخ مصوب کنونی به نرخ مصوب شورای پول و اعتبار (18 درصد) اقدام کند.

مشخص نیست چه تعداد از واحدهای مسکن‌مهر تحویل شده شهرهای جدید اطراف تهران (پردیس، هشتگرد و پرند) هنوز فروش اقساطی نشده است. در زمان حاضر قیمت یک واحد مسکن‌مهر آماده سکونت در شهر پردیس به‌طور متوسط حدود 1.4 میلیارد، در هشتگرد حدود 500 میلیون و در پرند نیز حدود 600 میلیون تومان است.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا