دیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

تاکید اعضای شورای شهر تهران بر لزوم علنی کردن فهرست ساختمان‌های پرخطر

به گزارش ساختمان آنلاین:  روز گذشته حجت الاسلام والمسلمین محمد جعفر منتظری، در حاشیه جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران گفت: انتشار اسامی ساختمان‌های ناایمن اقدام درستی نیست، چون اینکه برای مثال بگوییم چه تعداد ساختمان در حال ریزش هستند، باعث التهاب در جامعه می‌شود.

او همچنین تصریح کرد: شفاف‌سازی اتفاق خوبی است اما در شهر تهران مسائلی وجود دارد که مسئولان باید بدانند و پیگیری کنند. مهم این است که مسئولان بی تفاوت نباشند و مطالبات را دنبال کنند.

در این زمینه احمد صادقی عضو شورای شهر تهران در گفتگو با ساختمان آنلاین اظهار داشت: علنی کردن آمار ساختمانهای ناایمن از بعد رعایت حقوق شهروندی دارای اهمیت است،چرا که هر شهروندی وقتی در یک مکان وارد می شود حق دارد که نسبت به سطح ایمنی ساختمان اطلاع داشته باشد .

وی تاکید کرد:علاوه بر این شهروندان باید در زمان خرید و فروش ملک،یا اجاره ،اطلاعات کاملی درباره ابعاد ایمنی آن داشته باشند.

عضو شورای شهر تهران اطلاع رسانی درباره لیست ساختمانهای ناایمن را جزء حداقل حقوق شهروندی ارزیابی و تصریح کرد: از شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی درباره انتشار فهرست ساختمان های پرخطر دفاع می کنم.

از دیگر سو در همین زمینه جعفر شربیانی،عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران نیز در گفتگو با ساختمان آنلاین اظهارداشت: ساختمان هایی وجود دارد که به لحاظ امنیتی اطلاع رسانی درباره آنها به مصحلت نیست و البته مردم عموما با این نوع ساختمانها سروکاری ندارند.

وی خاطر نشان ساخت: اما اماکن عمومی وجود دارد که مردم به صورت مکرر در آنها تردد می کنند و قطعا شفاف سازی درباره سطح ایمنی این ساختمانها جهت اطلاع شهروندان الزامی است.

اما سید محمد آقامیری ،رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران در گفتگو با ساختمان آنلاین همسو با اظهارات دادستان کل کشور ،از مخالفت خود با رسانه ای کردن لیست ساختانهای ناایمن به دلیل ملاحظات پدافند غیرعامل خبر داد.

وی گفت: اصول و مبانی پدافند غیر عامل ایجاب می کند که لیست ساختمانهای پرخطر را انتشار نکنیم.

گفتنی است مهدی اقراریان ،عضو شورای شهر تهران که پیش از این با ارسال نامه ای به شهردار تهران و تعیین ضرب الاجل شش روزه، خواستار انتشار لیست ساختمانهای پرخطر شده بود در واکنش به اظهارات دادستان کل کشور درباره منع لیست ساختمانهای پرخطر با هدف جلوگیری از ایجاد التهاب در جامعه به ساختمان آنلاین گفت: از طریق نامه نگاری این موضوع را پیگیری خواهم کرد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا