راه و شهرسازیمجله خبری

آغاز ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن تهران بدون ارجاع به “آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک”

به گزارش ساختمان آنلاین:   مجید کیانپور با اشاره به این‌که همه راه‌های کشور استاندارد است، اظهار کرد: با استفاده از روش‌های نوین که در اختیار آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک است، می‌توانیم هزینه‌های تعمیر و نگهداری راه‌های کشور را تا 50 درصد کاهش دهیم.

وی افزود: با توجه به منابع مالی محدودی که برای نگهداری سالانه راه‌ها داریم، می‌توانیم با برنامه‌ریزی و همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط از جمله سازمان راهداری بهسازی معابر شهری و جاده‌های برون‌شهری را با هزینه کم عملیاتی کنیم.

وی با یادآوری این‌که با استفاده از اسکنرهای جاده‌‌ای ، خرابی راه‌ها را به کارفرمایان اعلام می‌کنیم، گفت: در پروژه‌های عمرانی تنها زمانی آزمایشگاه خاک را انجام می‌دهیم که مشاور -طرح- این کار را به ما ارجاع دهد.

مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک درباره پروژه‌های نهضت ملی مسکن افزود: پروژه‌های نهضت ملی مسکن در استان‌های البرز،‌زنجان و مرکزی به آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک ارجاع شده، اما هنوز هیچ پروژه‌ای از این طرح در استان تهران به ما ارجاع نشده است.

 حدود هفته قبل کلنگ اولین پروژه نهضت ملی مسکن با حضور رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی و رئیس ستاد ارتش در منطقه چیتگر به زمین زده شد. در این فاز قرار است 15 هزار و 480 واحد در 4 پهنه منطقه چیتگر ساخته و در سال 1404 تحویل شود.

کیانپور در ادامه با اشاره به این‌که نقش آزمایشگاه فنی و مکانیک مانند تشخیص پزشکی است،‌ بیان کرد: آزمایشگاه با قدمت حدود 67 سال، در اکثر پروژه‌های زیرساختی کشور حضور دارد و هم اکنون با وزارت نیرو در 5 طرح آبی همکاری داریم. ضمن این‌که در 19 فاز پارس جنوبی نیز حضور داشته‌ایم.

وی با بیان این‌که بیش از 60 نوع خدمت را ارائه می‌دهیم، اظهار کرد: حدود 2 دهه است که بر اساس اصل 44 آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک باید واگذار شود اما تا این لحظه خبری از واگذاری نیست.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا