راه و شهرسازیمجلس و ارگان هامجله خبری

بیش از ۶ هزار واحد مسکونی نهضت ملی بنیادساز اصفهان در ۱۴۰۲ بهره‌برداری می‌شود

به گزارش ساختمان آنلاین: غلامحسین خانی مدیرکل بنیاد مسکن اصفهان  بخشی از عملکرد آن بنیاد را در اجرای طرح نهضت ملی مسکن، سنددار کردن واحدهای مسکونی روستایی و همچنین اجرای طرح بهسازی و بازسازی محیط روستایی اعلام کرد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان گفت: بنیاد در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت استان ۴ هزار و ۴۳۱ واحد در قالب ۱۱ پروژه در ۶ شهر در دست ساخت دارد که ۲ هزار و ۷۷۶ واحد با ۱۳ درصد پیشرفت فیزیکی در دست انجام است و یکهزار و ۵۲۵ درحال اخذ پروانه ساخت است.

خانی ادامه داد: در شهرهای زیر ۱۰۰هزار نفر جمعیت یکهزار و ۳۱۲ واحد بنیاد ساز در قالب ۱۱ پروژه و در ۱۱ شهر شروع شده است که از این تعداد ۸۵۲ واحد با پیشرفت فیزیکی ۱۱.۵ درصد در حال ساخت است و ۴۶۰ واحد نیز در حال اخذ پروانه قرار دارد. همچنین تعداد واحدهای گروهی ساز تحت نظارت بنیاد مسکن نیز ۵۳۱ پروژه به تعداد یکهزار و ۲۸ واحد مسکونی است که ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

صدور پایان کار بیش از ۶۵ هزار واحد مسکونی روستایی 

وی با اعلام اینکه برنامه‌ریزی شده تا بیشتر واحدهای شروع شده طرح نهضت ملی مسکن در سال ۱۴۰۲ به بهره برداری برسد، توضیح داد: در بخش مسکن روستایی و اجرای طرح بهسازی و نوسازی واحدهای مسکونی روستایی در مجموع از سال ۸۴ تا پایان ۱۴۰۰ به تعداد ۱۰۳ هزار و ۹۸۱ نفر سهیمه استان بود که ۷۹ هزار و ۶۵۰ واحد به بانک‌ها معرفی شد و ۶۵ هزار و ۸۱۹ هزار واحد پایان کار گرفتند.

صدور حدود ۲۶۱ هزار جلد سند روستایی در استان

مدیرکل بنیاد مسکن اصفهان در خصوص صدور اسناد مالکیت واحدهای مسکونی در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت اعلام کرد: در مجموع ۲۶۰ هزار و ۹۴۵ جلد سند برای واحدهای مسکونی روستایی فاقد سند و همچنین شهری  کوچک صادر شده است که از این تعداد ۱۹۸ هزار و ۸۰۹ واحد اسناد مالکیت روستایی و ۶۲ هزار و ۱۳۶ واحد اسناد مالکیت در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت است.

تهیه طرح هادی برای تمامی روستاهای استان اصفهان

خانی گفت: هم اکنون ۹۳۵ روستای بالای ۲۰ خانوار در استان اصفهان وجود دارد که  ۱۰۰ درصد روستاها دارای طرح هادی هستند و بازنگری طرح هادی برای ۵۸۱ روستا انجام شده است و در برنامه سال جاری بازنگری طرح هادی روستایی ۱۴۵ روستا در دست انجام است.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا