بورس و بازارفن آوری های ساختمانیمجله خبری

فروش املاک چین در ماه آوریل، رکورد 16 ساله را شکست!

به گزارش ساختمان آنلاین: فروش املاک چین در ماه آوریل با سریع‌ترین سرعت خود در حدود ۱۶ سال گذشته، کاهش یافت زیرا قرنطینه‌های کووید- ۱۹ علی‌رغم اقدامات کاهش سیاست‌های بیشتر با هدف احیای دومین اقتصاد بزرگ جهان، باعث کاهش بیشتر تقاضا شد.

بر اساس گزارش رویترز از داده‌های اداره ملی آمار چین در ماه آوریل، فروش املاک بر حسب ارزش در آوریل ۴۶.۶ درصد نسبت به سال قبل کاهش یافت که بزرگ‌ترین افت از ماه آگوست ۲۰۰۶ بود. فروش املاک از نظر ارزش در ژانویه تا آوریل ۲۹.۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافت، در حالی که در سه ماه اول ۲۲.۷ درصد کاهش داشت.

کاهش بیشتر نرخ بهره وام مسکن برای برخی از خریداران مسکن که توسط مقامات چینی اعلام شد، نتوانست سرمایه‌گذاران و تحلیلگران را متقاعد کند که می‌تواند تقاضای ضعیف ملک را احیا کند. این بخش که محرک اصلی رشد اقتصادی است، از سال گذشته پس از اینکه مقامات، وام‌گیری بیش از حد توسعه‌دهندگان را محدود کردند با رکود شدید مواجه شده است و بسیاری از خریداران بالقوه مسکن را که نگران تکمیل‌نشدن پروژه‌ها بودند، ترسانده است.

بیش از ۸۰ شهر از ابتدای سال تاکنون اقداماتی را برای افزایش تقاضا انجام داده‌اند که شامل یارانه‌ها، کاهش نرخ وام مسکن و پیش پرداخت‌های کمتر می‌شود. با این حال، چشم‌انداز املاک در بحبوحه محدودیت‌های طولانی‌مدت کووید- ۱۹ در شهرها، از جمله شانگهای تاریک باقی مانده است.

تینگ لو، اقتصاددان ارشد چین در Nomura گفت: عدم اطمینان، افزایش نرخ بیکاری و کاهش رشد درآمد همگی به رکود فروش خانه‌های نوساز کمک کرده است.

سرمایه‌گذاری املاک در سراسر کشور توسط توسعه‌دهندگان پس از افزایش ۰.۷ درصدی در سه ماه اول سال، ۲.۷ درصد نسبت به سال قبل در ژانویه تا آوریل کاهش یافت. در آوریل، سرمایه‌گذاری در ملک ۱۰.۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافت که سریع‌ترین سرعت از دسامبر در مقایسه با کاهش ۲.۴ درصدی در ماه مارس است.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا