فن آوری های ساختمانیمجله خبری

مزایده فروش آپارتمان‌های 7 متری در لندن + عکس

به گزارش ساختمان آنلاین:  به نقل از راشاتودی، قرار است کوچک‌ترین آپارتمان شهر لندن که در شرق آن واقع شده هفته آینده به مزایده گذاشته شود.

این آپارتمان که فقط 7 مترمربع مساحت دارد قرار است با قیمت پایه 50 هزار پوند معادل 68 هزار دلار برابر با 1750 میلیون تومان به مزایده گذاشته شود، با این حال اما کارشناسان می‌گویند احتمالا این آپارتمان خیلی بیشتر قیمت خواهد خورد زیرا 4 سال پیش به قیمت 103.5 هزار پوند معادل 141 هزار دلار معامله شده بود.

این میکروآپارتمان شامل یک اتاق و یک سرویس بهداشتی کوچک است و کوچک‌ترین آپارتمانی است که در بازار مسکن لندن وجود دارد.

کارشناسان بازار مسکن لندن می‌گویند آپارتمان‌های فوق کوچک که دارای مساحت چند متری هستند پدیده جدیدی در پایتخت انگلیس به شمار می‌روند که اتفاقا تعداد آنها نیز رو به افزایش گذاشته است. دلیل این مسأله افزایش نرخ اجاره بها و همچنین قیمت فروش آپارتمان در این شهر است.

گفته می‌شود یک آپارتمان دیگر با متراژی 7.4 متر در منطقه ناتینگ‌هیل که یکی از گرانترین مناطق لندن به شمار می‌رود به قیمت 150 هزار پوند معادل 204 هزار دلار به فروش گذاشته شده است.

زمانی که این واحد مسکونی دو سال پیش با قیمت 250 هزار پوند معادل 340 هزار دلار برای فروش گذاشته شد، برخی کاربران توئیتر شرایط بازار مسکن در پایتخت انگلیس را‌‌‌‌‌‌‌‌ بسیار وحشتناک توصیف کردند.

لندن دهمین شهر گران از نظر قیمت مسکن در جهان به شمار می‌رود.

جولیا راگ، کارشناس مرکز سیاست‌های مسکن دانشگاه یورک‌، طی مصاحبه‌ای با روزنامه گاردین گفت: خرید و فروش آپارتمان‌های چند متری و بسیار کوچک نشان‌دهنده طبیعت بسیار گران بازار مسکن در لندن است.

وی تأکید کرد: در صورتی که برای حل مشکل قیمت بالای مسکن و ناتوانی خرید خانوارها ساخت چنین آپارتمان‌های کوچکی به عنوان راه حل باب شود، اوضاع بسیار نگران‌کننده خواهد بود.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا