راه و شهرسازیمجله خبری

رستم قاسمی «قائم‌مقام‌دار» شد

به گزارش ساختمان آنلاین:  خبرهای هفته جاری در حوزه راه و مسکن عمدتاً حول محور خبرهای جابه‌جایی زائران اربعین می‌گذرد. از ابتدای این هفته فروش بلیت پروازهای اربعین آغاز شد که با حاشیه‌هایی همراه بود.

در پی دستور وزیر راه و شهرسازی مبنی بر ممنوعیت فروش چارتری و نیز ممنوعیت فروش بلیت پروازها بالاتر از نرخ مصوب (۶ میلیون تومان رفت و برگشت)، برخی شرکت‌های هواپیمایی اقدام به فروش حضوری کرده بودند که با ازدحام متقاضیان و مسافران مواجه شده و برخی نیز نتوانستند بلیت مورد نظر را خریداری کنند.

پروازهای اربعین از ۱۵ شهریور آغاز شده و در فرودگاه امام خمینی (ره) پروازها صرفاً از ترمینال سلام انجام می‌شود.

در این هفته رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در حکمی هادی عباسی را جایگزین محمود محمودزاده کرد که ۳ سال در سمت معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی بود و دو دولت دوازدهم و سیزدهم را تجربه کرد.

محمودزاده همچنین دو طرح اقدام ملی مسکن یا همان مسکن ملی و نیز نهضت ملی مسکن را در دولت‌های دوازدهم و سیزدهم کلید زد اما طرح ملی مسکن به دلیل برخی شرایط ایجاد شده در زیرساخت‌های فناوری اطلاعات وزارت راه و شهرسازی در سال ۱۳۹۹، نتوانست به نتیجه برسد؛ این طرح در اوایل دولت سیزدهم و در نخستین نشست شورای عالی مسکن به ریاست رئیس جمهور، به طرح نهضت ملی مسکن ملحق شده و همه شرایط نهضت ملی مشمول ثبت‌نامی‌های مسکن ملی هم شد.

هادی عباسی در حکمی که از سوی وزیر راه و شهرسازی دریافت کرد، علاوه بر سمت معاونت مسکن و ساختمان، همزمان پُست قائم مقامی وزیر راه و شهرسازی در مسکن را هم دریافت کرد و معاونت‌های مختلف حوزه مسکن مکلف به هماهنگی با معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در امور اجرایی خود شدند.

در این هفته رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی به برنامه زنده صف اول سیما آمد و به برخی ابهامات مخاطبان در حوزه‌های مختلف راه و مسکن خصوصاً سفرهای اربعین پاسخ داد. وی در این برنامه زنده تلویزیونی از اعتبار هزار میلیارد تومانی برای بهسازی مرزهای منتهی به عراق خبر داد.

وزیر راه از زائران اربعین خواست تا به دلیل کمبود ناوگان حمل و نقل عمومی، با خودروی شخصی به مرزهای عراق سفر کنند.

قاسمی همچنین از تعمیر ۹ فروند هواپیمای مسافری روسیه در فرودگاه‌های ایران خبر داده است.

از ابتدای این هفته به دستور وزیر راه و شهرسازی تا پایان شهریور ماه خودروهای حامل زائران اربعین از پرداخت عوارض آزادراهی معاف شدند. ولی باری‌ها مکلف به پرداخت عوارض هستند.

بانک مرکزی ضوابط و شرایط اعطای تسهیلات مسکن روستایی را به ۹ بانک عامل ابلاغ کرد. بر این اساس بانک‌ها باید تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان به ۲۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی به شرط رعایت مقررات ملی ساختمان و همچنین ضوابط نهضت ملی مسکن، با نرخ سود ۵ درصد وام ساخت بدهند.

محمود شایان مدیرعامل بانک تخصصی بخش مسکن از امضای تفاهم نامه سه جانبه ساخت ۲۰۰ هزار واحد اجاره‌ای کوچک متراژ در بخش‌های میانی و جنوبی پایتخت میان شهرداری تهران، بانک مذکور و وزارت راه و شهرسازی خبر داد که به هر واحد تا ۲۰۰ میلیون تومان وام داده می‌شود.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا