مجله خبریراه و شهرسازی

پیشرفت طرح نهضت مسکن در قم رضایت بخش است

سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن با اشاره به تفاهم با تعدادی از شرکت های صنعتی و جانمایی زمین با ظرفیت ۸۴ هزار واحد مسکونی گفت: در استان قم هم آمادگی همکاری با شرکت های صنعتی به منظور ساخت واحدهای مسکونی برای پرسنل آنها وجود دارد.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان ملی زمین و مسکن، ارسلان مالکی سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن با اشاره به اینکه تاکنون عملیات اجرایی ساخت مسکن برای ۳۰ هزار متقاضی در استان قم آغاز شده، خواستار تسریع تعیین تکلیف برای ساخت چهار شهرک مسکونی دیگر در استان شد.

مالکی در جلسه شورای تامین مسکن قم که در استانداری این استان برگزار شد، با اشاره به بازدیدهایی که از پروژه های طرح نهضت ملی مسکن در استان قم داشت، پیشرفت این پروژه ها را رضایت بخش ارزیابی کرد و از تمامی مسئولان استانی که در اجرای این پروژه ها نقش داشتند، تشکر کرد.

وی با بیان اینکه از سال ۱۳۹۵ تا ۱۴۰۰ به ازای هر ۱۰۰ خانوار ۶۴ واحد مسکونی ساخته شده، افزود: این عقب ماندگی از دولت های قبل تامین مسکن را به یک چالش اساسی برای دولت سیزدهم تبدیل کرده بود.

مالکی ادامه داد: دولت سیزدهم از ابتدای تشکیل، اراده جدی برای رفع این چالش داشته است.

سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن گفت: در استان قم ۶۴ هزار متقاضی واجد شرایط داریم که تامین مسکن برای آنها یک کار جهادی و شبانه روزی را طلب می کند.

این مدیر ارشد بخش مسکن تاکید کرد: تمام ارکان وزارت راه و شهرسازی آمادگی کامل برای حل هر مشکلی در بحث اجرای طرح نهضت ملی در استان ها را دارند.

وی در خصوص هزینه تاسیسات زیربنایی اعلام کرد: باید این را در نظر بگیریم که این هزینه بسیار زیاد است و یک دستگاه از تامین آن بر نمی آید. باید با فکر و بررسی از تجربه و مدل مسکن مهر در این بخش هم استفاده کنیم.

مالکی در مورد صنعت‌شهرها هم توضیح داد: صنایع باید بتوانند برای تامین مسکن پرسنل شان وارد عمل شوند که به همین منظور تاکنون با تعدادی از این شرکت ها به تفاهم نهایی رسیده ایم و ازین طریق زمین کافی برای نزدیک به ۸۴ هزار واحد مسکونی جانمایی شده و مراحل دراختیار قراردادن زمین ها به واحدهای صنعتی در دست تصویب است.

وی در ادامه افزود: در استان قم هم آمادگی انجام تفاهم با شرکت های صنعتی وجود دارد به این ترتیب که ما زمین را شناسایی و آماده سازی می کنیم و تسهیلات لازم و تخفیفات قانونی را در اختیار واحد صنعتی قرار می دهیم تا این واحدها بتوانند برای پرسنل خود تامین مسکن کنند.

سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن از امکان همکاری با بنیاد مسکن در تامین زمین در روستاها برای افرادی که مایل به ساخت مسکن در روستاها باشند هم خبر داد.

وی همچنین مشارکت با انبوه سازان را یکی از اولویت های دولت در تامین مسکن برشمرد و اعلام کرد: این امکان وجود دارد که این افراد بتوانند در زمین های دولتی سرمایه گذاری کنند و بعد از اینکه سرمایه گذار سهم خود را در بازار عرضه کرد، بتوانیم سهم دولت از این ساخت و سازها را به دهک های یک تا سه اختصاص دهیم.

وی در پایان برای مولدسازی دارایی ها برای تامین هزینه های آماده سازی از مدیران استانی درخواست کمک کرد و خاطر نشان کرد: مولدسازی بیشتر در استان درآمدزایی آن استان را در پی دارد و این درآمد را می توان برای اجرای پروژه ها در همان استان صرف کرد.

گفتنی است مالکی در یک سفر یک روزه به استان قم از پروژه های نهضت ملی مسکن این استان بازدید کرد و در جلسه شورای مسکن این استان با حضور استاندار قم شرکت کرد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا