بورس و بازارراه و شهرسازیمجله خبری

تسهیلات نوسازی در محلات هدف بازآفرینی شهری چقدر است؟

به گزارش ساختمان آنلاین: شرکت بازآفرینی شهری ایران در نظر دارد از محل منابع تبصره 18 قانون بودجه سال 1400 نسبت به پرداخت «تسهیلات ویژه» و با شرایط جدید به کلیه سازندگان، انبوه سازان و متقاضیان نوسازی و احداث مسکن در بافت های فرسوده، تاریخی و سکونتگاه های غیر رسمی (محلات هدف بازآفرینی شهری) اقدام نماید.

مالکین و صاحبان این پروژه ها با دارا بودن پروانه ساخت از شهرداری و حداقل 10 درصد پیشرفت کار (پایان مرحله پی سازی) و امکان ترهین سند زمین پروژه، می توانند حداکثر تا یک هفته پس از درج این آگهی با مراجعه به سامانه ثبت نام تسهیلات نوسازی مردمی به آدرس اینترنتی facility.udrc.ir از تسهیلات مشارکت مدنی ارزان قیمت بانکی برای دوران ساخت به شرح ذیل برخوردار شوند:

تسهیلات بازآفرینی شهری

متقاضیان برای بررسی اعطا یا عدم اعطای تسهیلات باید اطلاعات کد جام (کد نوزده رقمی مندرج در سندهای تک برگی) یا کد پستی (ویژه افرادی که سند تک برگ ندارند) ملک مورد نظر متقاضی دریافت این تسهیلات را در اختیار داشته باشند.

پس از مشخص شدن وقوع ملک متقاضی در بافت های فرسوده و تکمیل اطلاعات، پرونده الکترونیک متقاضی به صورت برخط به شعبه انتخاب شده بانک عامل ارسال خواهد شد تا ادامه فرایند در سامانه تسهیلات بانک مسکن انجام شود.

همچنین شرکت بازآفرینی شهری ایران امتیازات و مشوق های دیگری نیز در نظر گرفته است که شامل موارد زیر است:

1 .  پرداخت تسهیلات کمک ودیعه اسکان موقت در کلانشهرها به مبلغ 600 میلیون ریال و در سایر شهرها به مبلغ 450 میلیون ریال با نرخ چهار درصد و بازپرداخت 36 ماهه

2 .  تخفیف حداقل 50 درصد هزینه صدور پروانه ساختمانی از سوی شهرداری ها

متقاضیان پس از ثبت نام در سامانه و احراز شرایط، جهت دریافت تسهیلات مشارکت مدنی ساخت و تسهیلات ودیعه اسکان موقت به شعب بانک های عامل در سراسر کشور معرفی خواهند شد.

متقاضیان در نظر داشته باشند که شرکت بازآفرینی شهری ایران برای دریافت ودیعه مسکن توسط متقاضیان در حال برقراری ارتباط سیستمی با بانک کارآفرین امید است که پس از حصول نتایج نهایی به متقاضیان اطلاع رسانی خواهد شد.

متقاضیان این تسهیلات می توانند بعد از ثبت نام در این طرح به کمک کد رهگیری که به شماره تلفن همراه متقاضی پیامک می شود نسبت به پیگیری اقدام کنند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا