بلاگنانو تکنولوژی

کیسه سیمان زیست‌تخریب‌پذیر نانو

کیسه سیمان زیست‌تخریب‌پذیر نانو

 

شرکت پلاستیک کاران فاران ماهانه قریب به ۳ میلیون کیسه سیمان زیست‌تخریب‌پذیر را به کشورهای همسایه صادر می‌کند. درخواست برای این محصول به‌قدری افزایش یافته که این شرکت در تلاش برای افزایش ظرفیت تولید خود است. هند از شرکت پلاستیک کاران فاران درخواست انتقال فناوری دارد.

ممنوعیت استفاده از کیسه‌های پلیمری موجب شده تا شرکت‌های تولیدکننده سیمان به دنبال جایگزین مناسب برای این کیسه‌های پلاستیکی باشند. در حال حاضر قیمت هر بسته‌ کاغذی سیمان به حدی بالا است که ارزش اقتصادی استفاده از کیسه‌های کاغذی افت کرده است.

در این شرایط، شرکت پلاستیک کاران فاران گونی بافته شده از نخ زیست‌تخریب‌پذیر حاوی نانوذرات جهت بسته‌بندی سیمان را در خط تولید خود دارد محصولی که به شدت مورد توجه بازار داخل و خارج قرار دارد.

بهزاد غفارزاده، مدیر تحقیق و توسعه شرکت پلاستیک کاران فاران می گوید: «در حال حاضر تقاضا برای کیسه سیمان زیست‌تخریب‌پذیر بسیار بیشتر از ظرفیت تولید ما است. ۲۳ شرکت تولید سیمان در داخل کشور و مشتریان متعددی از کشورهای همسایه از این محصول استفاده می‌کنند.»

وی درباره بازار صادرات این کیسه‌های سیمان می‌گوید: «دو ماه قبل ۵ میلیون کیسه به عراق صادر کرده‌ایم و مقرر شده تا برای فصل بهار نیز ۵ میلیون کیسه دیگر به این کشور صادر کنیم. سفارش ۱۲ میلیون کیسه از سوریه دریافت کرده‌ایم، ۳۰۰ هزار کیسه به تاجیکستان و ۲۵۰ هزار کیسه به ترکمنستان فرستاده‌ایم، سفارشات متعددی از شرکت‌های دیگر در کشورهای همسایه داده شده است که در حال حاضر ظرفیت تامین این حجم از سفارش را نداریم در نتیجه به دنبال توسعه خط تولید و افزایش ظرفیت تولید هستیم.»

به اعتقاد مهندس غفارزاده استفاده از کیسه‌های کاغذی صرفه اقتصادی ندارد و این کیسه‌های زیست‌تخریب‌پذیر از نظر قیمت ۲۵ درصد هزینه کیسه‌های کاغذی است، بنابراین جذابیت اقتصادی بالایی برای شرکت‌های تولیدکننده سیمان دارد.

این محصول نسل جدیدی از نانوکامپوزیت‌ها با پایه پلی‌پروپیلن است که براساس فناوری نانو به تولید رسیده و از آن برای تولید نخ، پارچه و کیسه مخصوص سیمان، گچ و آرد استفاده می‌شود.

سیمان کاشان، صوفیان، ارومیه، خوی، فارس، خوزستان، تهران، اردستان، نایین، اردبیل، سپاهان و یاسوج از جمله مشتریان این کیسه‌ها در داخل کشور هستند.

 

منبع: سایت پایگاه خبری فناوری نانو

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا