اجتماعی

تصفیه‌خانه خلیج فارس منطقه 19 افتتاح و به بهره برداری رسید

آیین افتتاح تصفیه‌خانه خلیج‌فارس و طرح های مدیریت منابع آب در پنجاه و ششمین رویداد امید و افتخار با حضور رییس شورای اسلامی شهر تهران، شهردار تهران، رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری، مدیر عامل بوستان و فضای سبز شهر تهران، مدیر کل محیط زیست شهر تهران، شهردار منطقه 19، معاونین و مدیران شهری برگزار شد.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 19، تورج فرهادی در آیین افتتاح تصفیه‌خانه خلیج فارس، پروژه های مدیریت منابع آب و کلنگ زنی فاز دوم تصفیه خانه خلیج فارس گفت: منطقه 19 در ناحیه سه به صورت خاص به لحاظ بحث شبکه فاضلاب دچار بحران است و باید حتما توجه ویژه ای به آنجا شود زیرا در گذشته 50 در صد از شبکه فاضلاب اجرا شده ولی این شبکه به شبکه اصلی که آن را به تصفیه خانه انتقال دهد وصل نشده است.

او ادامه داد: در برخی مکان ها هم مردم برای اینکه بتوانند فاضلاب را دفع و به بیرون هدایت کنند از کول گذاری هایی که برای آب های سطحی بوده استفاده کردند که این انشعابات غیر مجاز باعث شده ساختار کول ها بشکند و فرونشست ایجاد و باعث پس زدن فاضلاب به داخل منازل و محله شود.

با تلاش همکارانمان لوله گذاری اصلی را داخل ناحیه 3 آغاز کردیم که چند محله را پوشش می دهد و امتداد آن به تصفیه خانه متصل خواهد شد تا از پساب نیز استفاد ه شود.

ضمن اینکه به منظور پوشش دهی کل ناحیه سه ضرورت دارد که شرکت آب و فاضلاب به صورت ریشه ای توجه ویژه به این محدوده کند.

او در خصوص مشکل ایجاد شده در محور آزادگان بیان کرد: حدود 3 کیلومتر مسیرلوله گذاری هدایت آب های سطحی بزرگراه آزادگان که از مسیر رفیوژ میانی بزرگراه به دشت های پایین منطقه سرازیر می شوند آسیب دیده است که باید به فوریت به ضلع جنوبی آزادگان انتقال و مسیر احیاء شود.

شهردار منطقه 19 در خصوص ظرفیت تصفیه خانه خلیج فارس گفت: روزانه دو هزار متر مکعب آب و سالیانه حدود 730 هزار متر مکعب آب در این مکان تصفیه خواهد شد.

همچنین در فاز دوم روزانه 5 هزار متر مکعب به آن اضافه خواهد شد که سالیانه به 2 میلیون و پانصد متر مکعب آب تصفیه شده که قابلیت آبیاری فضای سبز منطقه با جنگلکاری زیاد و خارج کردن چاه ها از مدار و جلوگیری از هدر رفت آب شرب را ایجاد می کند.

این مسئول درباره دیگر طرح های مدیریت منابع آب که همزمان با تصفیه خانه خلیج فارس افتتاح می شود به سه مخزن ذخیره آب در بوستان بزرگ ولایت، کانال هدایت آب های سطحی بوستان شقایق، تونل و لوله گذاری در آزادگان، رفع آب ماندگی در خیابان پوریای ولی، احداث 30 چاه جذبی و 18 منهول اشاره کرد.

ضمن اینکه کلنگ آغاز فاز دوم تصفیه خانه خلیج فارس نیز طی این مراسم به زمین زده شد.

براساس این گزارش در این مراسم از خانواده معزز شهید محمدرضا هنرمند با اهدای لوح و هدیه نیز تقدیر شد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا