اخبار ساختمان آنلاینبورس و بازاردیدگاهمجله خبری

بازار مسکن در سال آینده متاثر از انباشت تقاضاهای بی پاسخ است

نایب رییس اتحادیه املاک تهران با اشاره به اینکه بازار مسکن در سال ۱۴۰۳ متاثر از بازار مسکن در سال جاری و‌ انباشت تقاضاهای بی پاسخ است در عین حال نقش بازارهای موازی و‌ نوسانات آنها را در تعیین وضعیت بازار مسکن، تعیین کننده ارزیابی کرد.

داود بیگی نژاد در گفتگو‌ با خبرنگار پایگاه خبری ساختمان آنلاین، ضمن بیان مطلب فوق اظهار داشت: انباشت تقاضاهای مسکن در سال جاری احتمالاً تأثیر مهمی بر بازار مسکن در سال آتی خواهد داشت. در صورتی که تقاضاهای مسکن پاسخ داده نشوند، می‌تواند تأثیر منفی بر بازار مسکن داشته باشد. بنابراین، وضعیت بازارهای مختلف و نوسانات آن‌ها در تعیین وضعیت بازار مسکن بسیار اثر گذار است.

وی در ادامه به نیازهای بازیگران بازار مسکن اشاره کرد و‌ افزود: بسیاری از افراد از بعد مصرفی یا سرمایه‌گذاری در محدوده محل سکونت خود به بخش مسکن نیاز دارند. بنابراین لازم است که علاوه بر حجیم سازی و انبوه سازی، نیاز به استفاده از تسهیلات مسکن در بافتهای فرسوده و مراکز شهرها فراهم شود تا تولید مسکن در این مناطق بهبود یابد.

در ادامه بیگی نژاد به دلایلی که باعث خواب سرمایه و سرمایه‌گذاران در بخش مسکن می‌شود، اشاره کرد و ‌‌اذعان داشت:این دلایل شامل موضوعات مربوط به نظام مهندسی و طولانی بودن زمان دریافت صدور جواز ساخت می‌شوند. برای حل این موضوعات، می‌توان وضعیت نظام مهندسی را بررسی و بهبود بخشید و همچنین زمان دریافت جواز ساخت را کاهش داد تا این مشکلات رفع شود.

وی در خصوص دلایل تحرک در بخش معاملات مسکن در فصل زمستان تصریح کرد: در سه ماه پایانی سال، کسانی که در بازار مسکن سرمایه‌گذاری می‌کنند یا نیاز مصرفی خود را مرتفع می‌کنند، سعی می‌کنند این نیاز را در فصل زمستان و سه ماهه منتهی به پایان سال برآورده کنند. این امر باعث رونق نسبی در تعداد معاملات و قراردادهای مسکن در ماه‌های پایانی سال می‌شود. بر اساس گزارش‌های مرکز آمار، آمارها در این ماه‌ها با ماه‌های قبل تفاوت دارند

وی همچنین در خصوص سیاستهای شهرداری در امر احیای بافتهای فرسوده خاطرنشان ساخت: صرف اینکه شهرداری تهران، برای رونق بافتهای فرسوده، اقدام به ارایه بسته های تشویقی کند کافی نیست، ما در حال حاضر موضوعاتی در نظام مهندسی داریم، همچنین زمان دریافت صدور جواز ساخت طولانی است که سبب خواب سرمایه، سرمایه گذاران در بخش مسکن می شود و بنابراین برای جذب سرمایه گذاری در بخش مسکن،این مشکلات باید رفع شود.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا