مجلس و ارگان هامجله خبری

وام بافت فرسوده 2 برابر افزایش خواهد یافت

به گزارش ساختمان آنلاین:  امیرمحمود غفاری معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: پیشنهاد وزارت راه برای اصلاح میزان سقف تسهیلات مشارکت مدنی دوره ساخت و ودیعه اسکان موقت در اراضی مشمول ماده (17) آیین‌نامه اجرایی برنامه ملی بازآفرینی شهری پایدار در جلسه مورخ 20 بهمن 99 در کمیسیون اقتصادی هیأت دولت تصویب شد.

وی افزود: بر اساس این پیشنهاد و در صورت تایید نهایی دولت سقف تسهیلات مشارکت مدنی دوره ساخت در کلان‌شهرها از رقم 500 میلیون ریال به رقم 1200 میلیون ریال و ودیعه اسکان موقت در اراضی مشمول در کلان‌شهرها از 200 میلیون ریال به 400 میلیون ریال افزایش پیدا می‌کند.

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه بیان کرد: برای سایر شهرها نیز سقف تسهیلات مشارکت مدنی دوره ساخت به رقم 800 میلیون ریال و ودیعه اسکان موقت در اراضی مشمول به 300 میلیون ریال افزایش یافت.

غفاری با اشاره به اینکه یکی از نقاط اصلی هدف شرکت بازآفرینی شهری در نوسازی بافت‌های میانی و سکونتگاه‌های غیررسمی مناطق کمتر برخوردار مرزی است، توضیح داد: بر اساس این مصوبه وزارت راه و شهرسازی مجاز شد نسبت به پرداخت تسهیلات ساخت به متقاضیان نوسازی در مناطق مذکور با کارمزد حداقل چهار درصد از طریق انعقاد عاملیت با بانک‌ها و مؤسسات عامل دارای مجوز از بانک مرکزی اقدام کند. اجرایی شدن این تصمیم منوط به تصویب نهایی هیأت وزیران است.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا