بورس و بازارمجله خبری

آپارتمان‌هایی که خریدار را نقره داغ می‌کند؟!

 به گزارش ساختمان آنلاین: شهرک‌ها و کوی‌های متعددی در تهران وجود دارند که در این بین کوی‌های غرب تهران شامل: پونک، ستارخان، آریاشهر، جنت‌آباد، شهر زیبا، شهران، طرشت، گیشا، چیتگر، شهرک اکباتان، تهرانسر، حصارک، آزادی، فردوس، کن و وردآورد است که برخی از این کوی‌ها دارای قدمت بسیار بالا و برخی عمر کوتاهی دارند اما به‌طورکلی غرب تهران از لحاظ سطح زندگی و درآمد ساکنان جز مناطق متوسط به بالا است این مورد را گفتیم تا بدانید هزینه خرید، رهن و اجاره مسکن در این منطقه از نرم متوسط به بالا است.

غرب تهران دارای افراد ساکن جدیدتری نسبت به دیگر مناطق تهران دارند. دسترسی آسان به بزرگراه‌ها، وجود فضای آموزشی و تفریحی مناسب، وجود پاساژها و مغازه‌های مدرن، وجود بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های تخصصی متعدد همه و همه جز عواملی هستند که در طی سال‌های اخیر باعث افزایش و رشد قیمت مسکن در مناطق غرب تهران شده است. بر اساس آمارهای مندرج در مرکز آمار ایران همواره منطقه 5 جز مناطق سرمایه پذیر برای ساخت‌وساز بوده چرا که این منطقه به واسطه همین امکانات جز مناطقی هستند که شهروندان با پرداخت قیمت تقریباً مناسب به دو هدف خود یعنی افزایش اعتبار سطح زندگی خود در مقایسه با مناطق جنوب و شرق تهران و همچنین خرید مناسب تر زمین و مسکن نسبت به مناطق شمالی تهران دست پیدا می‌کنند.

اجاره در غرب تهران

چنانچه رد ابتدای این گزارش ذکر شد سطح زندگی رد غرب تهران از نرم متوسط بالا است یعنی اینکه اجاره نشینان این منطقه مجبور هستند بیش از دو سوم درآمد خود را صرف هزینه‌های اجاره در این منطقه کنند. البته هر چه از غرب تهران به سمت شمال غربی برویم این رقم اضافه‌تر می‌شود. به‌طور متوسط هزینه اجاره‌بها بین 2 تا 5 میلیون با ودیعه بیش از 100 میلیون تومان است. البته هر چه متراژ بیشتر و محله ساختمان به سمت شمال تهران قرار داشته باشد مشمول اجاره و ودیعه بیشتری خواهد شد.

البته در طی سال‌های اخیر به دلیل افت و تأثیرپذیری اندک نرخ سود بانکی در زندگی مردم مالکان این منطقه رغبت زیادی به دریافت ودیعه تمام ندارند هر چند کسانی هم هستند که به علت پول لازمی و سرمایه‌گذاری نگاه جدی‌تری به مقوله رهن تمام دارند.

خرید مسکن در غرب تهران

قیمت هر متر واحد مسکونی در غرب تهران به‌طور میانگین باید بین 25 تا 35 و حتی 60 میلیون تومان که با توجه به محل استقرار ملک این عدد کاهش و یا افزایش دارد. البته این رقم برای املاک نوسازی متفاوت از است و اگر به دنبال املاک نوساز در این منطقه می‌گردید باید بین 15 میلیون تومان به رقم‌های ذکرشده اضافه کنید. واحدهای قدیمی‌تر با قیمت پایین‌تری هم عرضه می‌شود. مهم‌ترین نکته در تعیین قیمت مسکن در قدم اول، محله‌ای است که واحد در آن قرار دارد؛ زیرا بین محله‌های متفاوت غرب تهران تفاوت قیمت بسیار زیادی وجود دارد. گاهی حداکثر قیمت مسکن در یک محله در غرب، حداقل قیمت مسکن در محله‌ای دیگر است.

اما با تمامی این اوصاف باید گفت بیشتر ساکنان غرب تهران عاشق محله‌های خود هستند و این محله‌ها را به محله پر طمطراق شمال تهران و محله‌های شلوغ یعنی مرکز تهران و محله‌های شرق یعنی محله‌ها متوسط تهران ترجیح می د هند.

شاید لوکس‌ترین منطقه غرب تهران را منطقه 2 بدانیم که البته این منطقه نسبت به دیگر مناطق غرب تهران گران‌تر و لوکس‌تر است و اوج قیمت‌های رهن و اجاره و حتی خرید را می‌توان در شهرک غرب و اکباتان مشاهده کرد.

به هر حال بین مناطق غرب تهران گیشا، ستارخان، پونک و… از محله‌های نسبتاً گران تهرانسر و طرشت جز ارزان تر است بنابراین اگر دارایی شما زیر 3 میلیارد تومان است نباید به دنبال واحد مطلوب در این مناطق غرب تهران باشید.

پونک گران اما انعطاف‌پذیر

پونک گل سر سبد غرب تهران است و این منطقه در شمال غرب قرار دارد اگر به دنبال خرید ملک مناسب در این منطقه هستید باید بدانید هر متر نوسازی در این منطقه بالای 35 میلیون تومان است البته شاید فروشندگان پول لازمی هم باشند که نرخی کمتر از رقم ذکرشده برای فروش فایل کرده باشند اما بدون تردید این یک استثنا خواهد بود. قیمت واحدهای بسیار لوکس با امکانات کامل در این محله حداکثر 60 میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شود.

جنت‌آباد گران اما پر امکان

یکی دیگر از محله‌های مشهور واقع در غرب تهران، جنت‌آباد است. این منطقه جز مناطقی استثنایی در تهران است که دارای امکانات زیرساخت و روبنایی خوبی است اگر به دنبال خرید در این منطقه ریشه‌دار هستید باید برای هر مترمربع آن 25 تا 50 میلیون تومان بپردازید و البته انتظار نداشته باشید مالکی در این منطقه تخفیف‌های خوبی برای شما قائل باشد قیمت یک واحد آپارتمان نوساز در جنت‌آباد جنوبی، چهارباغ، متری 40 میلیون تومان اعلام شده است.

صادقیه پر از مغازه‌های پر زر و برق

اگر از خلوتی محله‌ها خوشتان نمی‌آیید حتماً سری به صادقیه داشته باشید این منطقه با داشتن مغازه‌های لوکس با قیمت‌های مناسب زبانزد ساکنان تهران است. قیمت مسکن در این محله برای واحدهای نوساز بین 25 تا 35 میلیون تومان در ازای هر مترمربع متغیر است. البته فراموش نکنید اگر به دنبال آرامش هستید و فرزندی مدرسه‌ای ندارید دنبال واحد مسکونی در این منطقه نگردید. نکته‌ای که بسیاری از کارشناسان مشاور املاک در غرب روی آن اتفاق نظر دارند، محبوبیت غرب در حوزه خرید مسکن است که البته با توجه به افزایش قیمت مسکن کمی خلل در آن ایجاد شده است؛ به گفته این کارشناسان پونک و صادقیه از محله‌هایی است که تقاضا برای خرید مسکن در آن بالاتر است.

تهرانسر ارزان و لوکس

تهرانسر یکی از محله‌های غرب است که قیمت مسکن در آن مناسب‌تر از سایر محله‌ها در غرب است. واحدهای نوساز در این محله بین متری 15 تا 25 میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شود. یک واحد 88 متری نوساز در چهارراه صدف متری 23 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

گیشا گران با موقعیت و حمل‌ونقل مناسب

اگر به دنبال رهن و اجاره در یک منطقه مناسب با بافت اجتماعی مطلوب هستید گیشا بهترین جا است گیشا محله‌ای در منطقه 2 تهران است. قیمت مسکن در این محله بین 40 تا 60 میلیون تومان برای هر مترمربع متغیر است. البته این عدد برای واحدهای نوساز است و واحدهای قدیمی ارزان‌تر است.

ستارخان محله محبوب و متوسط

ستارخان از دیگر محله‌های غرب تهران است. این محله از محله‌های محبوب غرب محسوب شده و دسترسی مناسب آن سبب جلب توجه بسیاری از افراد برای خرید مسکن در این محله شده است. قیمت مسکن در این محله بین متری 40 تا 45 میلیون تومان برای واحدهای نوساز متغیر است.

شهران برای عاشقان طبیعت و زوج‌های جوان

اگر به دنبال محیطی پر از شب‌های رؤیایی و پر خاطره می‌گردید نگاهی به شهران داشته باشید شهران با جز مناطقی از تهران است که دارای فضای سبز مناسب است قیمت مسکن برای واحدهای نوساز در این محله بین 30 تا 45 میلیون تومان در هر مترمربع متغیر است. البته اگر تازه ازدواج کردید و اصرار به ساکن شدن در این محله دارید حتی برای رهن و اجاره باید با جیب پر پول به سراغ مشاوران املاک بروید .

شهر زیبا در غرب تهران

شهر زیبا جز مناطق خوب اما متوسط منطقه غرب تهران است البته  امکانات این منطقه نسبت به مناطق دیگر غرب تهران نسبتاً کمتر است بر این اساس قیمت مناسب‌تری نسبت به دیگر مناطق غرب تهران دارد. قیمت مسکن در شهر زیبا بین متری 25 تا 35 میلیون تومان برای واحدهای نوساز متغیر است.

شهرک اکباتان اصیل و باوقار

شهرک اکباتان شهرک کاملاً قدیمی است که نزد ساکنان قدیم و جدید اعتبار بالایی دارید قیمت مسکن در این شهرک نسبت به فاز و موقعیت و امکانات متفاوت است و اگر دنبال ملک نوساز در این منطقه هستید نگردید که یافت نمی‌شود قیمت یک واحد آپارتمان در این شهرک بین 2 تا 4 میلیارد تومان متغیر است. البته این منطقه نسبت به دیگر مناطق سویت بیشتری برای فروش و رهن و اجاره دارد.

طرشت ارزان و مطلوب

علیرغم تصور شهروندان طرشت جز مناطق خوب غرب تهران است و خوشبختانه این منطقه نسبت به مناطق دیگر غرب تهران دارای قیمت مناسب‌تری است قیمت مسکن برای واحدهای نوساز این محله بین 25 تا 28 میلیون تومان متغیر است.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا