راه و شهرسازیمجله خبری

ساخت طرح نهضت مسکن در خراسان رضوی آغاز شد

به گزارش ساختمان آنلاین: مسئول سامانه نهضت ملی مسکن در اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: آغاز ساخت ۱۷ هزار واحد نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی تاکنون ۳۷۵ هزار نفر از استان در طرح نهضت ملی مسکن نام نویسی کرده اند که از این تعداد ۱۱۷ هزار نفر واجد شرایط شناسایی شده اند و ساخت مسکن برای ۹۱ هزار نفر نهایی شده است.

محمد حیدری افزود: تاکنون زمین مورد نیاز برای ساخت ۷۶ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی‌مسکن در ۹۵ شهر خراسان رضوی تامین شده است که شامل شهر‌های جدید، شهر‌های زیر ۱۰۰ هزار نفر و شهر‌های بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت می شود.

قانون جهش تولید و تامین مسکن (طرح نهضت ملی‌مسکن) مصوب ۱۷ مردادماه ۱۴۰۰ یکی از برنامه های کلان دولت سیزدهم محسوب می شود که با تلفیق طرح اقدام ملی‌مسکن در طرح نهضت ملی‌مسکن و افزایش تسهیلات ساخت تا رقم ۴۵۰ میلیون تومان، قصد دارد چهار میلیون واحد مسکونی طی چهار سال بسازد.

بانک ها نیز موظف شده اند سالیانه ۳۶۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات به طرح جهش تولید و تامین مسکن اختصاص دهند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا