اخبار ساختمان آنلایندیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

ساخت و سازهای حریم باغ گیاه شناسی مربوط به شهرداری نیست

شهردار تهران در واکنش به تجمع برخی کنشگران محیط زیست که خواستار توقف ساخت و ساز در حریم باغ گیاه شناسی شده بودند گفت: ساخت و سازهای حریم باغ گیاه شناسی مربوط به شهرداری نیست.

به گزارش خبرنگار ما،علیرضا زاکانی در حاشیه دویست و شصت و هفتمین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار ساختمان آنلاین در مورد ساخت و ساز در حریم باغ گیاه شناسی با تاکید بر اینکه موضوع مربوط به شهرداری نیست، تصریح کرد: بعد از مجوزهای صادر شده میراث فرهنگی مصوبه ای داشته و قانون مشخص کرده که اگر چنین مجوزی باشد باید موانع جبران شود. هماهنگی ‌هایی صورت گرفته و تفاهامات انجام شده است.

شهردار تهران همچنین در ادامه تاکید کرد: من امروز حاضر بودم در مورد مسکن توضیح دهم اما آقای چمران تماس گرفت که تنها در مورد سوریه صحبت شود. موضوعی که مطرح شد سوال نبود و سوال رویه‌ای دارد و باید بر اساس ماده ۸۳ فرد تذکر دهد و رئیس شورا رسما به شهرداری ارائه دهد و اگر فرد از پاسخ شهرداری قانع نشد، سوال مطرح شود. آقای چمران هم به بنده گفت آن مورد سوال نیست اما بنده گفتم در صحن توضیح خواهم داد چراکه قرارگاه جهادی مسکن افتخار شهر است و توانستیم ۲۸۵ هزار واحد مسکن را به نتیجه برسانیم. وظیفه شهرداری ساخت مسکن نیست و ما مجوز می‌دهیم. این سازنده است که می‌گوید می‌خواهد بسازد یا نه. کار ما تسهیل گری برای نجات مردم است و این افتخار شهرداری است. عبور از گلوگاه کمیسیون ماده ۱۰۰ و ماده ۱۲ روند بسیار سختی است و وقتی چند ده هزار پروانه می‌گیرد مسیری را در قانون شهر و کشور دارد که کار شبانه‌روزی برای آن صورت گرفت که ابهامات را پاسخ خواهم داد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا