اخبار ساختمان آنلایندیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

مشکلات بخش مسکن با شعار و وعده حل نخواهد شد

دبیر کانون سراسری انبوه سازان مسکن کشور با انتقاد از اینکه زمان صدور مجوزهای ساختمانی به هیچ عنوان کاهش پیدا نکرده است گفت: با شعار و وعده دادن نمی توان مشکلات بخش مسکن را حل کرد و برای ساماندهی به بازار مسکن باید دولت در ارایه زمین ،صدور مجوزها و همچنین تخصیص تسهیلات به این حوزه تسهیل گری کند.

مهندس رامین گوران،ضمن بیان مطلب فوق در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار پایگاه خبری ساختمان آنلاین گفت: بهترین راهکار برای حل معضل مسکن ،سپردن کار به بخش خصوصی است ،راه حل نجات بخش مسکن مردم و بخش خصوصی هستند، و عملا از آنجایی که بخش مسکن بودجه آن مربوط به مردم است،راه حل نجات بازار مسکن هم در مردم نهفته است و باید بتوانیم از ظرفیت مردم و بخش خصوصی استفاده کنیم و پروژه ها را اجرایی کنیم.

وی خاطر نشان ساخت: به عنوان سازنده و انبوه ساز از دولت انتظار دارم در حوزه مسکن ، در زمینه تامین زمین ،ارایه تسهیلات و صدور مجوزها تسهیل گری کند ،در حال حاضر دغدغه سازندگان در این سه حوزه نهفته است ،چرا که به عنوان مثال بانکها در بخش مسکن تسهیلات لازم را ارایه نمی دهند و همچنین صدور مجوزها و واگذاری زمین به کندی صورت می گیرد.

گوران افزود: بنابراین دولت بهتر است که به ماموریت خود در حوزه مسکن بپردازد و در اقدامات بخش خصوصی مداخله نکند،چرا که در بخش مسکن ،اساسا مداخله دولت، نتیجه معکوس خواهد داد.

این فعال صنعت ساختمان همچنین در خصوص وعده های عنوان شده مبنی بر کاهش زمان صدور پروانه های ساختمانی نیز گفت: تا زمانی که روش صدور مجوزها در بخش مسکن تغییر نکند هیچ چیزی درست نخواهد شد ،البته بسیاری از مسوولان مربوطه مدعی شده اند که زمان صدور پروانه های ساختمانی کاهش پیدا کرده است ،این درحالی است که چنین اتفاقی رخ نداده است و با صرف شعار دادن کار پیش نخواهد رفت .

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا