اخبار ساختمان آنلایندیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

پیشنهاد انبوه‌سازان با مصوبه مجلس اجرایی خواهد شد

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه از ظرفیت بخش خصوصی در حوزه مسکن در اجرای طرح نهضت ملی مسکن استفاده بهینه خواهیم کرد اذعان داشت: به دنبال آن هستیم که با اخذ مصوبه ای از مجلس، پیشنهاد انبوه سازان در زمینه طرح نهضت ملی مسکن را که سبب کاهش آورده متقاضیان این طرح می شود را عملیاتی کنیم.

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در حاشیه جلسه شورای عالی استانها در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار پایگاه خبری ساختمان آنلاین، در پاسخ به این سوال که اخیرا انبوه‌سازان طرحی را پیشنهاد کرده اند که به گفته آنها با پیشنهاد 7.9 میلیون تومانی با احتساب شاخص تعدیل سه‌‌ماهه سوم سال 1401 برای هر مترمربع، آورده متقاضیان در طرح نهضت ملی مسکن به دویست میلیون تومان کاهش خواهد کرد، با توجه به این امر آیا این پیشنهاد مورد بررسی قرار گرفته است یا خیر؟ اظهارداشت: این پیشنهاد مورد بررسی قرار گرفته است و در حال حاضر به دنبال آن هستیم تا با اخذ مصوبه از مجلس شرایط را برای علمیاتی کردن آن اجرایی کنیم.

وی در عین حال تاکید کرد: دولت از تمامی ظرفیت بخش خصوصی در حوزه مسکن استفاده حداکثری خواهد کرد و به دنبال آن است تا با تسهیل گری، شرایط را برای حل معضل مسکن ایجاد کند.

به گزارش خبرنگار ساختمان آنلاین، اخیرا ایرج رهبر، رئیس انجمن انبوه‌سازان با ابراز “متأسفانه مسئولان قبلی وزارت راه یا اطلاعی از وضعیت متقاضیان نداشتند یا این‌که پیشنهاد ما را نمی‌پذیرفتند” گفت: خوشبختانه در دوره جدید وزارت راه و شهرسازی، وضعیت تغییر کرده است، اخیراً جلسه‌ای با وزیر راه داشتیم و پیشنهاد انبوه‌سازان را تکرار و تأکید کردیم که مردم توان پرداخت اقساط آورده را ندارند.

رهبر بیان کرد: در این جلسه پیشنهاد استفاده از توان مالی بخش خصوصی را مطرح کردیم که آقای بذرپاش آن را پذیرفت و تأکید کرد پیشنهاد خوبی است.

وی از دستور وزیر راه و شهرسازی برای بررسی پیشنهاد انبوه‌سازان خبر داد و گفت:‌ در رابطه با قیمت ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن نیز پیشنهاد 7.9 میلیون تومانی با احتساب شاخص تعدیل سه‌‌ماهه سوم سال 1401 را برای هر مترمربع ارائه کرده‌ایم.

وی با اشاره به این‌که ساخت بخشی از واحدهای نهضت ملی مسکن آغاز شده است، اظهار کرد:‌ به‌عنوان مثال هزینه ساخت یک واحد 100متری حدود یک میلیارد تومان است. حدود 300 میلیون از این مبلغ را وام پوشش می‌دهد و 700 میلیون تومان دیگر را بایستی متقاضیان پرداخت کنند. بر اساس پیشنهاد انبوه‌سازان 500 میلیون تومان از این مبلغ را بخش خصوصی تأمین می‌کند و متقاضیان 200 میلیون تومان آورده خواهند داشت.

شایان ذکر است، ایرج رهبر در گفتگو با ساختمان آنلاین در واکنش به این اظهار نظر وزیر راه و شهرسازی گفت: با توجه به اینکه در بودجه 1402، مجلس مصوب کرده است که انبوه سازان می توانند در مقابل هزینه های ساخت، زمین، ساختمان و یا واحد تجاری تهاتر کنند،به نظر می رسد که گام اول برای اجرای پیشنهاد انبوه سازان در طرح نهضت ملی مسکن برداشته شود و تحقق این طرح، قطعا سبب کاهش آورده متقاضیان و سرعت گرفتن طرح نهضت ملی مسکن خواهد شد.

لیلا درخشان

3.7/5 - (10 امتیاز)

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا