مجله خبری

صدور پروانه احداث ساختمان در کشور ۳.۵ درصد رشد کرد

ساختمان آنلاین؛ مرکز آمار نتایج طرح گردآوری اطلاعات پروانه‌های ساختمانی در سال ۹۸ را اعلام کرد، این گزارش از کاهش ۱۷.۱ درصدی واحد‌های مسکونی پیش‌بینی شده در پروانه‌های صادر شده برای احداث ساختمان توسط شهرداری تهران و افزایش ۱.۶ درصدی آن در شهرداری‌های کل کشور در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ حکایت دارد.

شهر تهران
در سال ۱۳۹۸، تعداد ۶۳ هزار و ۳۹۸ واحد مسکونی در پروانه‌های صادرشده برای احداث ساختمان از سوی شهرداری تهران، پیش‌بینی شده است که نسبت به سال گذشته حدود ۱۷.۱ درصد کاهش داشته است. ‏ متوسط تعداد واحد مسکونی برای هر یک از این پروانه‌ها ۷ واحد بوده است. همچنین تعداد ۹۰۱۳ پروانه‌ی احداث ساختمان توسط شهرداری تهران در سال ۹۸ صادر شده است که نسبت به سال گذشته حدود ۱۷.۷ درصد کاهش داشته است.
مجموع مساحت زیربنا در پروانه‌های احداث ساختمان صادرشده از سوی شهرداری تهران در سال ۹۸ بیش از ۱۱۶۷۶ هزار مترمربع بوده است که نسبت به سال گذشته حدود ۱۸.۶ درصد کاهش داشته است. متوسط مساحت زیربنای این دسته از پروانه‌ها در دوره‌ی مورد بررسی حدود ۱۲۹۵ مترمربع بوده است.
کل نقاط شهری کشور
در سال ۱۳۹۸، تعداد ۳۸۲ هزار و ۵۶۵ واحد مسکونی در پروانه‌های صادرشده برای احداث ساختمان از سوی شهرداری‌های کشور پیش‌بینی شده است که نسبت به سال گذشته حدود ۱.۶ درصد افزایش داشته است. ‏ متوسط تعداد واحد مسکونی در هر پروانه‌ی احداث ساختمان ۲.۶ واحد بوده است. همچنین تعداد ۱۴۷ هزار و ۵ پروانه احداث ساختمان توسط شهرداری‌های کشور در سال ۹۸ صادرشده است که نسبت به سال گذشته حدود ۳.۵ درصد افزایش داشته است.
مجموع مساحت زیربنا در پروانه‌های صادر شده برای احداث ساختمان در سال ۹۸ حدود ۷۰۵۹۳ هزار مترمربع بوده است که نسبت به سال گذشته ۲ درصد کاهش داشته است. متوسط مساحت زیربنا در این پروانه‌ها ۴۶۸ مترمربع بوده است.
به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا