مجله خبری

رشد ۲ برابری قیمت مسکن تهران در بهار ۹۸

ه است.

به گزارش مشرق، مطابق آمار وزارت راه و شهرسازی در فروردین امسال متوسط قیمت هر مترمربع واحدهای مسکونی در مناطق ۲۲ گانه تهران ۱۱ میلیون و ۴۱۱ هزار تومان بوده که در ماه بعد یعنی اردیبهشت ماه به ۱۲ میلیون و ۷۱۲ هزار تومان افزایش یافته است. در خردادماه ۹۸ نیز متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی با رشد ۵.۶ درصدی نسبت به دومین ماه بهار امسال به ۱۳ میلیون و ۴۲۵ هزار تومان افزایش یافت.

در مجموع طی سه ماه بهار ۹۸ متوسط قیمت مسکن ۱۲ میلیون و ۵۱۶ هزار تومان بود.

از سوی دیگر در فروردین، اردیبهشت و خردادماه سال گذشته متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی به ترتیب ۵ میلیون و ۵۸۴ هزار تومان، ۵ میلیون و ۹۸۴ هزار تومان و ۶ میلیون و ۴۹۰ هزار تومان بود. در بهار سال گذشته میانگین قیمت هر مترمربع واحد مسکونی ۶ میلیون و ۱۹ هزار تومان بود. مقایسه میانگین قیمت در بهار سال گذشته و بهار امسال حاکی از افزایش ۱۰۷.۹ درصدی قیمت در سه ماه ابتدای سالجاری است.

در این بین بانک مرکزی نیز که آمار مسکن را مانند وزارت راه از سامانه املاک و مستغلات استخراج می‌کند، همواره چند درصد قیمت‌ها را پایین تر اعلام می‌کند. دلیل این اختلاف آماری هنوز مشخص نیست و مدیران و مسئولان بانک مرکزی تاکنون پاسخی به این مغایرت نداده‌اند.

منبع:شهرخبر

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا