بورس و بازارراه و شهرسازیمجله خبری

بانک‌ها برای خانه‌دار شدن مردم همکاری کنند

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از فارس، نشست شورای مسکن پیرامون آخرین وضعیت طرح نهضت ملی مسکن به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد.

محمد راستا مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۵۷ هزار و ۹۳۷ نفر در سامانه نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند که درخواست ۱۰ هزار و ۴۹۰ نفر تایید شد.

وی با بیان اینکه درخواست ۳۳ هزار و ۴۴۵ نفر رد شد افزود: چهار هزار و ۶۹ نفر افتتاح حساب کردند، ضمن اینکه کار ساخت هفت هزار و ۲۰۰ واحد در استان آغاز شده که بیش از دو هزار واحد مربوط به شهر یاسوج است.

وی با بیان اینکه ایده خرید زمین برای مرکز کهگیلویه و بویراحمد منجر به نتیجه نشد، گفت: دنبال توافق با مالکین هستیم اما هنوز توافقی به دست نیامده است که برای ساخت واحدهای مسکونی به ۳۵۰ هکتار زمین مورد نیاز است‌.

راستا عنوان کرد: سه هزار و ۷۸ نفر برای خانه دار شدن در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند که درخواست دو هزار و ۷۸۰ نفر تایید شد و اما تنها ۵۰ نفر موفق به پرداخت هزینه شدند.

در ادامه جلال دانش فرماندار لنده با اشاره به اینکه بخاطر توپوگرافی شهر لنده قیمت اجاره بها به شدت در این شهر بالا رفته گفت: اجاره بها در لنده با شهر توسعه یافته ای مثل بهبهان برابری می کند.

فرماندار لنده گفت: به دلیل کم شدن ساخت و ساز در لنده، رهن خانه ها به شدت افزایش پیدا کرده و مردم مکرر برای مسکن ملی به ما مراجعه می کنند.

وی با بیان اینکه یک هزار و ۲۱۳ متقاضی طرح مسکن ملی در لنده هستند، عنوان کرد: با توجه به نبود زمین در شهر لندن ساخت خانه یک طبقه غیرممکن است.

در ادامه شهرام مهدوی مطلق نبود زمین در بویراحمد را مهمترین معظل پیش روی طرح نهضت ملی مسکن دانست.

سید عبدالعزیز موسوی فرماندار شهرستان کهگیلویه گفت: ۹ هزار و ۲۵۸ نفر کل متقاضیان در کهگیلویه است که سه هزار و ۶۳۹ نفر تشکیل پرونده دادند که یک هزار و ۸۸۸ نفر افتتاح حساب کردند و تنها ۱۴۰ نفر توانستند با بانک مسکن قرار داد بستند که عملکرد بانک مسکن قابل قبول نیست‌ حتی کارکنان بانک مردم را می ترسانند.

وی از وضعیت برق و آب مسکن ملی دهدشت انتقاد کرد و خواستار همکاری دستگاه های خدمات رسان برای تسهیل در روند ساخت مسکن ملی شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در جمع بندی این قسمت از نشست شورای مسکن به سخنان فرماندار لنده واکنش نشان داد و گفت: یک سال از طرح ملی مسکن می گذرد طی این مدت هیچ کسی نگفت که لنده با مشکل زمین مواجه است.

وی بر رفع نبود مشکل زمین در لنده تاکید و عنوان کرد: اصلی ترین مسئولیت فرمانداران طرح نهضت ملی مسکن بوده و تکلیفی است که باید اجرا کنند، لذا جلسات شورای مسکن هر ماه برگزار و فرمانداران گزارش جلسات را به دفتر استاندار ارسال کنند.

در این نشست همچنین تذکر داده شد که سرنوشت طرح نهضت ملی مسکن مانند طرح مسکن ملی نشود که راستا از بدهی ۱۰ میلیارد تومانی در طرح مسکن ملی به پیمانکاران خبر داد.

همچنین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از در دست احداث بودن چهار هزار واحد مسکونی روستایی در استان خبر داد.

ضمن اینکه از ثبت نام ۴۰۴ نفر از مددجویان کمیته امداد و بهزیستی در طرح نهضت ملی مسکن خبر داده و مقرر شد این دو دستگاه حمایتی طبق آنچه در قانون مقرر شده نسبت به پرداخت هزینه واحدها اقدام کنند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا