اخبار ساختمان آنلایندیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

مبانی کارشناسی ملاک رد یا تایید مسکن اقتصادی است

رییس شورای عالی استانها با تاکید براینکه ملاک تایید یا رد طرح مسکن اقتصادی مبانی و‌بررسی های کارشناسی است در عین حال تاکید کرد هر طرح مسکنی نیازمند مطالعه و بررسی دقیق است.

آقای موسی‌الرضا حاجی‌بگلو ضمن بیان مطلب فوق در گفتگو‌‌ با خبرنگار پایگاه خبری ساختمان آنلاین اظهار داشت:در خصوص طرح هایی نظیر طرح مسکن اقتصادی نباید خیلی شتاب زده عمل کنیم چرا که اساسا هرگونه طرحی که عنوان می شود نیازمند یک کار اساسی مطالعه شده می باشد .

وی ادامه داد:در خصوص مسکن اقتصادی حتما می بایست بررسی ها و کارشناسی ها انجام شود چه در حوزه جمعیتی چه در حوزه جغرافیایی ،سیاسی باید مطالعات جامعی انجام شود.

وی خاطرنشان ساخت:یعنی کارشناسان بررسی و مطالعه کنند این طرح با شرایط فعلی کشور همخوانی دارد با خیر .لذا نباید با جرات بگوییم این طرح خوب است یا بگوییم این طرح بد است.این طرح باید مطالعه شود و نظر کارشناسان برای ما ملاک رد یا تایید این طرح است.

حاجی بگلو در ادامه گفتگوی خود با ساختمان آنلاین به اهم اقدامات شورای عالی استانها در حوزه مسکن پرداخت و خاطرنشان ساخت:در حوزه مسکن ،شورای عالی استانها پیگیر است که اصلاحاتی در قوانین و‌مقررات کمیسیون ماده پنج انجام دهد و اگر طرحی که در شورای عالی استانها در این زمینه تصویب شده و هم اکنون در مجلس است شکل بگیرد اتفاقات خوبی در حوزه مسکن رخ خواهد داد و سازنده ها بیشتر از قبل راغب به سرمایه گذاری در بخش مسکن خواهند شد.

وی تاکید کرد: قانون درآمدهای پایدار باید اصلاح شود.البته نمی گویم این قانون بد است بلکه نیاز به اصلاح دارد.در واقع می توان گفت تصویب این قانون نسبت به قبل که قانونی نداشتیم راهگشا بوده اما حتما این قانون بابد اصلاح شود .

وی خاطرنشان ساخت:ماده هفده این قانون ایراد دارد و‌دست و پای سازندگان ،شورا و شهرداری در حوزه مسکن را بسته است.بنابراین با اصلاح این قانون شاهد تحول در بخش مسکن خواهیم بود.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا