بورس و بازاردیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

دولت در بخش مسکن فقط گفتار درمانی می‌کند

فرشید پورحاجت ضمن بیان مطلب فوق در گفت و گو با خبرنگار  ساختمان آنلاین و با انتقاد از اینکه در حوزه مسکن دچار آمارپراکنی از سوی مسوولان هستیم اظهار داشت: در حالی که بخش خصوصی کاملا بر اساس واقعیت ها ،شرایط و معضلات حوزه مسکن را بازگو می کند اما دولت در حوزه مسکن واقعیت های موجود این بازار را نادیده می گیرد که مصداق بارز این ادعا اختلاف نظر بین بخش خصوصی و دولت درباره کسری بخش مسکن است.

وی گفت: در حالی که بارها از تریبون های مختلف ،بخش خصوصی اعلام کرده است که در حوزه مسکن 5 میلیون واحد مسکونی کسری داریم،اما دولت زیر بار این آمارها نمی رود، این در حالی است که تقاضاهای ثبت نام شده برای دریافت واحدهای طرح نهضت ملی مسکن ،ملاک دقیقی برای راستی آزمایی ،؛آمارهای ارایه شده از سوی بخش خصوصی در حوزه کسری مسکن است.

دبیر کانون سراسری انبوه سازان خاطرنشان ساخت: هر چند که آمار متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن تنها بخشی از تقاضاهای موجود بازار مسکن را نشان می دهد و به این آمار باید متقاضیان بالقوه ای که علی رغم فقدان مسکن به هر دلیلی در این طرح ثبت نام نکرده اند و همچنین بد مسکن ها را نیز باید اضافه کرد.

وی با اشاره به اینکه نامعادله تقاضا و عرضه مسکن بیانگر وجود بحران در حوزه مسکن است تاکید کرد :اگر چه دولت به زعم خود با اجرای طرح نهضت ملی مسکن ،درصدد پاسخگویی به بخشی از تقاضای بازار مسکن است اما شرط موفقیت دولت در این طرح حمایت جامع از بخش خصوصی است.

پورحاجت با اشاره به اظهارات عضو کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: مجلس اعلام کرده صندوق ملی مسکن خالی است و تحقق ساخت سالانه یک میلیون مسکن در گرو تزریق ۵۵ هزار میلیارد تومان به این صندوق است.

وی افزود: در حالی که دولت مصمم به اجرای طرح نهضت ملی مسکن است اما خالی بودن صندوق ملی مسکن این گمانه زنی را تقویت می کند که دولت در حوزه مسکن به مشکل گفتار درمانی گرفتار شده است.

پورحاجت همچنین با انتقاد از ناهماهنگی دستگاه های ذی ربط در حوزه مسکن تصریح کرد: هرچند که در حوزه مسکن دچار بحران هستیم و برای رفع مشکلات این حوزه ایجاد هم افزایی بین نهادهای ذی ربط ضروری است اما در عمل هر نهادی ساز خود را می زند و این رویه در نهایت به ضرر بخش مسکن خواهد بود.

دبیر کانون سراسری انبوه سازان در ادامه افزود: البته از انصاف به دور است که پیگیری های ریاست جمهوری و معاون اولش را برای حل بحران مسکن نادیده بگیریم اما دستگاه های متولی اقدامی در حد و اندازه اهتمام ریاست جمهوری در حوزه مسکن انجام نمی دهند.

پورحاجت اظهار داشت :بخش مسکن دچار مشکلات عدیده ای است و نیاز به کالبد شکافی فوری دارد و لازم است که هر چه سریع تر مشکلات این بخش با کمک بخش خصوصی مورد بررسی دقیق قرار گیرد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا