اجتماعی

عملکردها در حوزه هوای پاک قابل دفاع نیست / در حال اقدامات ابتدایی برای هوای پاک هستیم

مهدی چمران در خصوص اقدامات انجام شده برای هوای پاک گفت: ما نمی‌توانیم از عملکرد خود در خصوص هوای پاک دفاع کنیم و کارهای بسیاری باید در این خصوص انجام شود که در ابتدای کار هستیم.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، آیین رونمایی از پروژه پایلوت ارزیابی و امکان سنجی اجرای موتور برقی و اسکوتر اشتراکی (موتورسیکلت‌های برقی شبکه پست) به عنوان یکی از پروژه‌های بسته حمل و نقل پاک، با حضور مهدی چمران رئیس شورا، پرویز سروری نائب رئیس شورا، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات، زاکانی شهردار تهران، جلال بهرامی معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری، باقری معاون برنامه ریزی و منابع انسانی شهرداری، شفیعی مدیر عامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری و جمعی از مدیران شهری و اساتید دانشگاه های کشور برگزار شد.

چمران در خصوص تعداد موتور سیکلت هایی که در سطح شهر تهران تردد می‌کنند، گفت: مسئولان راهور در تعداد موتور سیکلت ها آماری از ۲ میلیون تا ۴ میلیون دارند که همین تعداد موتور سیکلت ها در آلودگی هوا بسیار تاثیر گذار هستند که می‌توان با برقی کردن این موتور سیکلت ها بخشی مهمی از آلودگی هوا را کاهش داد.

وی در ادامه در خصوص ساختمان های بلند مرتبه که چقدر می‌توانند در جلوگیری از وزش باد تاثیر گذار باشند یا نه و اساسا این حرف علمی است یا نه؟ گفت: هر چند که معتقدیم این مسئله چندان تاثیری ندارد اما در این خصوص باید تحقیقات علمی انجام شود.

رئیس شورای شهر تهران تصریح کرد: خوشبختانه در این دوره از مدیریت شهری آقای زاکانی پیگیری‌های بسیاری در خصوص هوای پاک انجام داده و حتی در هیئت دولت نیز این مسئله را پیگیری کرده است و امیدواریم در ادامه نتایج خوبی را داشته باشد.

چمران در پایان در خصوص اقدامات معاونت حمل‌ونقل و ترافیک در برقی کردن اتوبوس ها، موتور سیکلت ها و اسکوتر های برقی اشتراکی در سطح شهر گفت: این اقدامات بسیار ارزشمند است و امیدواریم در راستای هوای پاک برای شهروندان موثر باشد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا