بلاگپروژه های شاخص

موزه فردا در ریودوژانیرو

سانتیاگوکالاتراوا، معمار و مهندس عمران سرشناس اسپانیایی در سال ۲۰۱۵، طراحی، معماری و ساخت موزه فردا (museu do amanhã) را در شهر ریودژانیرو برزیل به سرانجام رسانده است.

موزه فردا از ۵۰۰۰ مترمربع فضا برای برگزاری نمایشگاه‌های دائمی و موقت و یک میدان گاه ۷۶۰۰ مترمربعی تشکیل شده است که دور ساختمان می‌چرخد و تا کنار اسکله پیش می‌رود. ساختمان دارای یک پیش‌آمدگی طاق ۷۵ متری  از سمت میدان است و پیش‌آمدگی آن در ضلع مشرف به دریا، ۴۵ متر می‌باشد. این ویژگی‌ها، گسترش موزه فردا از اسکله تا خلیج را نشان می دهد. نمایشگاه دائمی در طبقه بالا قرار دارد که ارتفاع بام آن ۱۰ متر است و چشم‌اندازی گسترده به سوی خلیج دارد. ارتفاع کلی ساختمان، ۱۸ متر است که لذت تماشای مناظر خلیج  را از Sao Bento Monastery، که مکانی ثبت شده در میراث جهانی یونسکو است را به بازدیدکنندگان می‌دهد.

 

موزه فردا در ریودوژانیرو

 

موزه فردا که در اسکله Maua قرار دارد؛ قسمتی از برنامه بزرگ نوسازی محله Porto Maravilha است. ساختمان از انرژی‌های پایدار استفاده می کند که انرژی‌های طبیعی را به منابع برق پیوند می‌زند. از آب خلیج برای کنترل دما داخلی ساختمان استفاده می‌شود و یک منبع نیز، آب استخر اطراف موزه را تأمین می‌کند. از پنل‌های خورشیدی فتوولتائیک نیز بهره می‌برند؛ این پنل‌ها را می‌توان تنظیم کرد تا در طول روز، زاویه تابش نور خورشید را بهینه کرده و برای تأمین انرژی تجهیزات ساختمان از انرژی خورشیدی استفاده شود.

نمایشگاه‌های موزه، این موضوعات را حمایت می‌کنند: رشد جمعیت و افزایش طول عمر، الگوهای مصرف، تغییرات آب‌وهوا، مهندسی ژنتیک و زیست رفتارشناسی، توزیع ثروت، پیشرفت‌های تکنولوژی و تغییر گیاهان و جانداران ناحیه. لازم به ذکر است مدیریت نمایشگاه دائمی، بر عهده فیزیکدان و جهان‌شناس Luiz Alberto Oliveira است.

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا