بلاگمصالح و متریال

بررسی جامع مصالح نوین و مصالح نوین نما – قسمت سوم

در دو قسمت پیشین این مقاله درباره انواع مصالح نوین و مصالح نوین نما برای‌تان گفتیم، ادامه این موضوع را در مقاله زیر بخوانید.

سنگ پلیمری

اختصاصی ساختمان آنلاین: سنگ‌های ساختمانی مدرن موسوم به سنگ پلیمری از جمله دستاوردهای خلاقانه مهندسی در قرن حاضر است که تحول عظیمی را در زمینه تولید سنگ‌های مصنوعی با کیفیت منحصر به‌فرد فراهم کرده است. سنگ پلیمری در واقع با استفاده از بتن سیمانی تولید می‌شود که در آن ماسه به عنوان ذرات ریز پرکننده یکی از مهم‌ترین مواد اولیه محسوب می‌شود.

در این سنگ‌ها ترکیبات پلیمری و افزودنی‌های شیمیایی منجر به چسبندگی بین تمام اجزاء می‌شود و مقاومت مصالح نوین را تامین می‌کند. همچنین از رنگ‌دانه‌های اکسید آهن که در برابر اشعه ماوراء بنفش و محیط‌های قلیایی مقاوم است، برای رنگ‌بندی این مصالح استفاده می‌شود. ترکیب بدست آمده در قالب‌هایی از جنس سیلیکان، لاستیک و یا پلاستیک (ABS) با طرح‌های بسیار متنوع ریخته می‌شود.

مزیت‌های سنگ پلیمری

این نوع مصالح نوین نسبت به سایر مصالح رایج در صنعت ساختمان‌سازی دارای مزیت‌های گوناگونی است که عبارتند از:

  • به دلیل فرمولاسیون خاص و استفاده از تکنولوژی‌های نوین دارای مقاومت بالا در حدود ۳ برابر بتن است.
  • وزن آن بسیار سبک است و از این‌رو کار با آن آسان‌تر است.
  • به دلیل استفاده از تکنولوژی‌های نوین دارای قیمت مناسب و ارزان است.
  • امکان تولید آن در طرح‌ها و رنگ‌های متنوع با استفاده از قالب با طرح‌های متنوع وجود دارد.
  • امکان تولید بر اساس نوع و شرایط مصرف شامل استفاده در فضای بیرونی و یا داخلی ساختمان، کف، دیوار، نما، دکوراتیو و … با استفاده از تغییر فرمولاسیون مواد ترکیبی و قالب‌های متنوع وجود دارد.
  • به دلیل وجود محصولات در سایزهای مختلف به برش‌کاری زیاد نیاز ندارد.
  • نصب آن بسیار آسان است و به استفاده از تجهیزات خاص برای جلوگیری از ریزش نیازی نیست.
  • با توجه به امکان تولید آن در طرح‌ها و رنگ‌های متنوع، در صنعت ساختمان کاربردهای وسیعی دارد.

موزاییک پلیمری

موزاییک پلیمری در واقع به کفپوشی گفته می‌شود که بسیار متراکم بوده و این تراکم را با استفاده از فرآیند پلیمریزاسیون و از طریق لرزش روی میز ویبره کسب کرده است. این نوع موزاییک از ماسه، سیمان، سنگ دانه، رزین سمنت پلاست، رنگدانه‌های شیمیایی و آب  در ابعاد، طرح‌ها و رنگ‌های متنوع تولید می‌شود.

از آن‌جایی که میزان جذب آب این نوع موزاییک‌ها بسیار پایین و در حدود کمتر از ۳ درصد است و همچنین دارای تراکم زیادی هستند بنابراین در شرایط یخبندان مقاومت بسیار خوبی از خود نشان می‌دهند.

مشخصات ظاهری موزاییک پلیمری

  • رنگ، از آن‌جایی‌ که در ترکیب موزاییک پلیمری از رنگدانه‌های شیمیایی استفاده می‌شود بنابراین امکان تولید آن در رنگ‌های بسیار متنوع وجود دارد. این رنگدانه‌ها دارای رنگ‌های مختلف مانند مشکی، سفید، قرمز، زرد، قهوه‌ای، آبی و سبز هستند که علاوه‌بر مصرف در تولید سنگ مصنوعی در صنایع رنگ، پلاستیک و ساختمان نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند.
  • طرح؛ قالب‌های پلیمری (ABS) در طرحهای متنوعی تولید می‌شوند از این‌رو امکان تولید موزاییک پلیمری در طرح‌های بسیار متنوع نیز وجود دارد.

کاربرد موزاییک پلیمری

موزاییک‌های پلیمری دارای کاربرد‌های بسیار وسیعی هستند گه از جمله شاخص‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کفپوش بتنی پیاده‌رو
  • پوشش کف حیاط
  • سنگ پشت‌بام
  • سنگ‌فرش باغ، حیاط خانه و ویلا، معابر
  • سنگ کف پارکینگ، حیاط
  • کف‌پوش بتنی و محوطه ویلا
  • موزاییک پشت‌بام، حیاط خانه

سنگ‌های مصنوعی در پروژه‌های عمرانی، ساختمان‌سازی،  مصارف صنعتی و سایر موارد استفاده می‌شوند. این نوع سنگ مصنوعی بسیار متراکم بوده و کاربردهای بسیار وسیعی دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سنگ مصنوعی نمای ساختمان
  • سنگ بادبر
  • نمای ساختمان ویلایی
  • سنگ نما
  • سنگ آنتیک دکوراسیون داخلی
  • انواع نمای ساختمان مسکونی
  • سنگ نمای آنتیک
  • نمای داخلی ساختمان
  • سنگ‌های تزئینی داخل ساختمان
  • سنگ آنتیک مصنوعی
  • نمای حیاط ساختمان
  • سنگ سمنت پلاست
  • سنگ آنتیک پشت تلویزیون

مصالح سازه‌های طبیعی

چوب از جمله مصالح نوین سبک سازه‌ای محسوب می‌شود و دارای کاربردهای فراوان است. همان‌طور که می‌دانید بسیاری از بناهای چوبی در سراسر دنیا در برابر عوامل مختلف محیطی و طبیعی مانند شرایط اقلیمی و نیرو‌های جانبی از جمله زلزله و باد دارای مقاومت و پایداری بسیار خوبی بوده‌اند. البته برخی مشکلات پایه‌ای نیز در زمینه استفاده از این مصالح نوین سبک به خصوص در زمینه سازه‌ای وجود دارد.

مصالح چوبی

مصالح چوبی که در گروه مصالح ساختمانی نیز قرار می‌گیرند دارای چند خاصیت با ارزش است که از جمله بلرزترین آن‌ها می‌توان به مواردی مانند مقاومت نسبی بالا، چگالی و رسانایی کم اشاره کرد. این مصالح ساختمانی پرکاربرد البته معایبی نیز دارد که می‌توان به قابلیت پوسیدن و اشتعال اشاره کرد.

معمولا چوب‌های سنگین‌تر، مقاوم‌تر بوده و بار بیشتری را تحمل می‌کنند و علاوه‌بر این از آن‌جایی که دارای  قابلیت هدایت حرارتی پایینی است بنابراین به منظور ساخت عایق حرارتی گزینه مناسبی است. چوب از نظر کاربردهای مصرفی به سه گروه چوب‌های بریده شده، ورقه‌ای و گرد تقسیم‌بندی می‌شوند.

چوب‌های گرد

معمولا دارای ضخامت بین ۱۴ تا ۳۴ سانتی‌متر دارند.

چوب‌های بریده شده

این نوع چوب با برش‌های طولی از چوب گرد به دست می‌آیند و به چهار گروه کلی تقسیم می‌شوند که عبارتند از:

  • چهار تراش؛ که مقطع آن مربع شکل بوده و ابعاد آن کمتر از ۲۰ سانتی‌متر و طول آن بین ۴ یا ۵ متر است.
  • بینه: چوب گردی که به شکل استوانه‌ است را از روی قطر به دو قسمت تقسیم می‌کنند و آن را به موازات طول برش می‌دهند. به هر یک از این تقسیمات بینه گفته می‌شود.
  • الوار؛ طول آن ۳ متر است و احتمال دارد چهار و یا سه گوش باشد که تقریبا راست و بدون گره است.
  • تخته؛ چوبی که به شکل مکعب مستطیل است و طول آن بین ۲ تا ۶ متر است.

 چوب‌های ورقه‌ای

بیشتر این ورقه‌ها به صورت روکش به منظور سطح تخته‌های مصنوعی مثل نئوپان و تیر مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوع چوب‌های مصرفی در روکش‌سازی باید دارای مرغوبیت بالائی باشند.

انواع چوب‌های صنعتی

چوب‌های صنعتی یا مصنوعی در واقع به چوب‌هایی گفته می‌شود که از مخلوط ضایعات و براده‌های باقی مانده از درختان بریده شده و برخی مواد صنعتی دیگر، طی فرآیندی با استفاده از ماشین‌آلات صنعتی تولید و به بازار عرضه می‌شوند.

چوب‌های صنعتی به پنج دسته تقسیم‌بندی می‌شوند که عبارتند از:

  • تخته چند لایی؛ این تخته از چند لایه ورقه‌های نازک چوب با ضخامت‌های یک و یا دو میلی‌متر و غشایی نازک از چسب که بین هر ورقه قرار دارد، تشکیل شده است که با پرس گرم به هم فشرده شده و ساخته می‌شود.

این لایه‌ها باید در جهت‌های مختلف چیده شوند تا از این طریق میزان   انعطاف‌پذیری آن بیشتر شده و دوام آن افزایش یابد. از تخته چند لایی معمولا به منظور روکش درب‌ها و قالب‌بندی به صورت چند لایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین به منظور ساخت درب‌هایی نظیر درب mdf، pvc و abs نیز از این چوب استفاده می‌شود.

  • نئوپان یا تخته خرده چوب، با فشرده شدن مخلوط ذرات و براده‌های چوب به همراه چسب مخصوص تولید می‌شود. این مخلوط تحت تاثیر فشار و حرارت محکم می‌شود و در نهایت ورق‌های مسطح با ابعاد مشخص تولید می‌گردد. از نئوپان معمولا به منظور ساخت انواع درب چوبی استفاده می‌شود.
  • تخته فیبر، این تخته با استفاده از بهم فشردن الیاف، خاک اره، تار و برگه‌های بریده چوبی و … با چسب و پرس تولید می‌شود و از خصوصیات آن می‌توان به متورم نشدن، سختی و دوام بالای آن اشاره کرد. این تخته به علت دوام بالا به منظور ساخت انواع درب‌های چوبی گزینه مناسبی است.
  • صفحات چوب – سیمان؛ برای ساخت این محصول از ترکیب خرده چوب، پودر سیمان، آب و گروهی از مواد شیمیایی استفاده می‌شود که از طریق کانال‌های حرارتی و پرس به شکل صفحاتی با ابعاد مشخص تولید می‌شوند. از جمله خواص آن می‌توان به مقاوم بودن در برابر آتش و پوسیدگی در برابر آب، رطوبت، سرما و یخبندان اشاره کرد و علاوه‌بر این به عنوان یک نوع عایق صوتی و حرارتی عمل می‌کند و به دلیل وجود سیمان، قارچ‌های چوب بر آن‌ها هیچ اثری ندارد.
  • کانیتکس؛ این محصول از ساقه‌های نی که به وسیله ماشین به حالت موازی بین دسته‌های گالوانیزه قرار می‌گیرند ساخته می‌شود و تحت فشار در ضخامت‌های مختلفی بافته می‌شوند. از کانتکس برای ساختمان، دیوار، سقف کاذب و سایر موارد مشابه استفاده می‌شود.

مصالح نوین نما

همان‌طور که می‌دانید نما از جله مهم‌ترین بخش‌های یک ساختمان محسوب می‌شود و علاوه‌بر این به عنوان مهم‌ترین بخش دکوراسیون خارجی نیز شناخته شده است. از آن‌جایی که نما اولین تصویری است که از ساختمان در ذهن مخاطب ثبت می‌شود بنابراین دارای اهمیت فراوان است. به عبارت بهتر این نمای ساختمان و دکوراسیون خارجی یک ساختمان است که می‌تواند عابرین و رهگذران را تحت تاثیر خود قرار دهد.

در حال حاضر و با توج به پیشرفت‌های حاصل شده در  قسمت‌های مختلف علم ساختمان‌سازی و طراحی دکوراسیون، طراحی نما نیز از این قافله جدا نمانده است و طی سال‌های اخیر با تحولات عظیمی همراه بوده است.

به جرات می‌توان گفت ابداعاتی که در زمینه‌ مصالح مورد استفاده صورت گرفته است از جمله مهم‌ترین تغییر در این زمینه محسوب می‌شود. حال که با انواع مصالح نوین در صنعت ساختمان‌سازی آشنا شدید در ادامه به معرفی معروف‌ترین مصالح نوین نما خواهیم پرداخت.

ورق‌های طرح‌دار یا نمای پوسته دوم

در حال حاضر ورق‌های طرح‌دار به دلیل ظاهر ویژه‌ای که از داخل و بیرون به نمای ساختمان می‌بخشد به عنوان یکی از مصالح نوین نما در صنعت ساختمان‌سازی شناخته می‌شود.

در مناطقی که در معرض تابش شدید نور خورشید قرار دارند از این نما به عنوان تابش‌بند استفاده می‌شود. این ورق‌ها در هر دو جنس آهن و آلومینیوم قابل استفاده هستند.

استرچ متال یا اکسپندد مش

استرچ متال نیز یکی دیگر از مصالح نوین نما محسوب می‌شود که می‌تواند مانند ورق‌های طرح‌دار از جنس آهن و آلومینیوم به عنوان نمای پوسته دوم مورد استفاده قرر گیرد. از آن‌جایی که استرچ متال خاصیت سه بعدی را به حجم ساختمان ارائه می‌دهد و همچنین قابلیت نورپردازی در شب را دارد یک گزینه مناسب برای استفاده در نما محسوب می‌شود.

تایل‌های سفالی تراکوتا

تایل‌های سفالی تراکوتا از جمله مصالح نوین مورد استفاده در نمای ساختمان‌ها است. این مصالح در واقع از  جنس خاک است و به منظور استفاده در نقاط بحرانی اجرایی نما مانند کنج‌ها، دور پنجره‌ها و … مناسب هستند.

ورق‌های کامب

این نوع ورق‌ها از جمله مصالح نوین در صنعت نمای ساختمان هستند. از آن‌جایی که این ورق‌ها مقاومت بالایی دارند می‌توان از آن‌ها در صنایع کشتی‌سازی و هواپیماسازی نیز استفاده کرد. همچنین به دلیل آن‌که بخش میانی آن نیز از جنس آلومینیم است امکان آتش‌سوزی در آن وجود ندارد.

پانل فیبر سیمان

پانل فیبر سیمان یا EQUITONE از جمله دیگر متریال‌هایی است که به منظور پوشش نما از آن استفاده می‌شود. فیبر سیمان به شکل پانل‌های سه بعدی و با استفاده از فیبر رنگی سیمان تولید می‌شود و با ترکیب نور و سایه جلوه‌ای زیبا به نما می‌بخشد.

همچنین منبت‌هایی که روی این پانل ایجاد می‌شود دارای ضخامتی به اندازه انگشت انسان است و به همین دلیل این برجستگی‌ها، در طول روز و با تغییر مقدار و زاویه تابش نور، سایه‌های جالبی را بر روی نمای ساختمان ایجاد می‌کند.

جالب است بدانید؛ این پانل‌ها در قطعات بزرگ تولید می‌شوند و در نهایت به منظور استفاده در قطعات کوچک به راحتی می‌توان آن‌ها را برش داد.

چوب‌نما با روش Accoya

Accoya از جمله پیشرفته‌ترین محصولات چوبی در بازار جهانی امروز است که با بهره‌مندی از تکنولوژی اصلاح چوب در قالب یک محصول با کیفیت عالی و با دوام تولید می‌شود. از آن جایی که این محصولات به صورت پایدار تولید می‌شوند بنابراین با محیط زیست سازگار هستند. همچنین میزان دوام بالای این چوب موجب، امکان استفاده از آن در تمامی شرایط آب‌و‌هوایی و اقلیمی را فراهم کرده است. Accoya، اغلب در نمای ساختمان‌هایی مورد استفاده قرار می‌گیرد که از لحاظ زیبایی شناسی، تعمیر و نگهداری دارای اهمیت ویژه‌ای هستند و در نمای ساختمان‌های تجاری، اداری، مسکونی و ویلایی، پل‌های عظیم فریم چوبی در و پنجره ساختمان‌ها و مبلمان، فضای باز و…. استفاده می‌شود. این مصالح نوین همچنین در برابر اشعه uv مقاوم است.

مزایای استفاده از چوب‌های آکویا

استفاده از این نوع چوب مزایای متعددی دارد که از جمله پرکاربردترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • این چوب‌ها سمی نیستند و هیچ‌گونه ضرری برای سلامتی انسان ندارند.
  • با چرخه زیست‌محیطی کربن در طبیعت به صورت کامل منطبق است و از این‌رو ۱۰۰ درصد قابل بازیافت هستند.
  • از ماندگاری بسیاربالایی در مقایسه با چوب‌های فرآوری شده با روش‌های دیگر برخوردار هستند.
  • در مواجهه با آفت‌های معمول چوب و اشعه ماوراء بنفش خورشید کاملا مقاوم هستند.
  • نسبت به رطوبت و دیگر عوامل جوی مقاوم هستند.
  • از آن‌جایی که رنگ طبیعی چوب در این روش زیاد تغییر نمی‌کند؛ بنابراین گزینه‌های بیشتری را برای انتخاب رنگ و پوشش ارائه می‌دهد.
  • نسبت به چوب‌های دیگر کمتر نیاز به بازسازی، تعمیر و نگهداری دارد.
  • استفاده از میخ و پیچ در آن‌ها موجب شکستگی و ترک خوردگی نمی‌شود.
  • گره‌های طبیعی چوب شل نمی‌شود و زیبائی آن‌ها کماندگار است.
  • میزان صرفه‌جویی در هزینه‌های نگهداری آن بسیار زیاد است.
  • ابعاد آن دارای ثبات است و نسبت به انبساط و انقباض در زیر یا روی زمین و حتی آب دارای مقاوم است.
  • این نوع چوب‌ به منظور استفاده در روی زمین تا حداقل ۵۰ سال و در مجاورت مستقیم آب و یا در مناطق مرطوب تا ۲۵ سال دارای پایداری استاندارد است.

شیشه

انواع نماهای شیشه ای و کاربرد آن

شفافیت و روشنایی از جمله ویژگی‌های مهم معماری ایرانی و معماری روز دنیا است و شیشه به عنوان مهم‌ترین و کاربردی‌ترین عنصر در این زمینه شناخته شده است. هنگامی که از ظرافت این فاکتور در کنار استحکام فلز استفاده شود قطعا آثاری مستحکم، ظریف و زیبا خلق خواهد شد.

نمای اسپایدر در معماری نوین

 

این روزها استفاده از سبک مدرن در معماری بسیار رواج یافته است و به دنبال آن استفاده از مصالح نوین مانند شیشه‌ها در ایجاد زیبایی بصری اهمیتی دو چندان پیدا کرده‌اند. از آن‌جایی که پوسته خارجی در واقع به عنوان هویت یک بنا قلمداد می‌شود، اغلب معماران تمایل به طراحی و خلق پوسته‌های جدید دارند و از این‌رو نمای اسپایدر دریچه‌ای جدید را بر روی معماران باز کرد.

نمای اسپایدر در واقع ترکیبی از مصالح فولادی یا استیل به عنوان سازه و یراق‌آلات اسپایدری استیل و شیشه است و امکان استفاده بهینه از نور و انرژی خورشیدی در ساختمان‌ها را فراهم می‌کند. این نما همچنین امکان اجرای سطوح پیچیده و در عین حال ساده را فراهم کرده است.

یکی از نماهای مدرن و پرکاربرد شیشه‌ای امروزه نمای اسپایدر است که دارای سیستم متنوع ساختار سازه‌ای از سیستم فلزی، کابلی و شیشه‌ای است و با توجه با کاربرد ساختمان و نوع بارگذاری و هزینه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

شیشه اسپایدر از جمله معمولی‌ترین و بهترین نوع شیشه بدون فریم است که جلوه خاصی به نمای ساختمان می‌دهد. نمای اسپایدر با شیشه لمینت، سکوریت و کریستال به دلیل نداشتن فریم فلزی در بین شیشه، وسعت دید بالاتری را نسبت به سایر شیشه‌های ساختمانی ارائه می‌دهد.

همچنین تنوع زیاد انواع یراق‌آلات اسپایدر این امکان را برای طراح فراهم می‌کند تا نوع فرمی که مدنظر دارد را به سطح و نمای شیشه‌ای بدهد. برای پر کردن فاصله مورد نیاز در این شیشه ها از راهکارهایی استفاده می‌شود سلامت شیشه و ایزلاسیون نما را تضمین کرده و در زمان نشست و یا زلزله این شیشه‌ها به هم بر خورد نکرده و دچار شکستگی نشوند.

این نوع شیشه دارای مقاومت بالا در برابر طوفان و ضربه است و از آن‌جایی که دارای عایق حرارتی و جذابیت است، معمولا در نمای وزارتخانه‌ها، هتل‌ها، فروشگاه‌ها و ساختمان‌های اداری استفاده می‌شود به همین دلیل جزو مصالح نوین ساختمان است.

مزایای شیشه اسپایدر

از مزایای این نما می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سبک بودن
  • سهولت و سرعت اجرای بالا
  • قابلیت نصب لایه‌های مقاوم در برابر حرارت و تابش شدید نور خورشید در شیشه‌ها
  • لرزه‌پذیر بودن و قابلیت میرا کردن تغییر مکان‌های جانبی ناشی از لرزش سازه و زلزله
  • قابلیت تلفیق با پوشش‌های دیگر و استفاده در دکوراسیون داخلی به عنوان پارتیشن و جداکننده فضاها
  • امکان استفاده از شیشه با ابعاد بزرگ و خاص و استفاده یراق‌آلات متنوع
  • امکان طراحی و محاسبه جهت بارهای ثقلی و جانبی

نمای فریم‌لس (Frame Less)

یکی از پرکاربردترین نماهای ساختمان، نماهای فریم‌لس است که دارای زیبایی، آب‌بندی و بارگذاری مناسب و نصب ساده است. نمای فریم‌لس در واقع دارای فریمی است که از پشت شیشه را قاب کرده و به واسطه لقمه‌های آلومینیومی مخصوص متحرک روی لامل نگه داشته می‌شود و از خارج ساختمان تنها ژوین‌هایی میان شیشه‌ها مشاهده می‌شود. عرض این درزها بین یک تا دو سانتی‌متر است.

در این سیستم ابتدا سطح نما به شکل شبکه‌بندی به صورت کامل زیرسازی می‌شود و سپس پروفیل‌های آلومینیومی فریم نما روی این شبکه‌بندی قرارداده می‌شوند. وجود لاستیک‌های هوابندی و آب‌بندی در اطراف فریم و شیشه باعث می‌شود تا سطح نما کاملا ایزوله شود.

از آن‌جایی که آلومینیوم با ظرافت خاصی در کنار شیشه قرار داده می‌شود، سطح نما در این حالت بیشتر به شکل شیشه مشاهده می‌شود و و علاوه‌بر این در این نما پنجره‌های بازشو نیز قابل رویت نیستند و از این‌رو این سیستم بسیار مورد توجه طراحان ساختمان قرار گرفته است.

خصوصیات نمای فریم‌لس

  • ایجاد سطح بصری یکنواخت شیشه
  • نبود محدودیت در رنگ قاب
  • نصب آسان شیشه
  • امکان ایجاد سطوح عایق صوت و حرارت با مقطع‌های Thermal Break وجود دارد.
  • استفاده از واشرهای مخفی به منظور آب‌بندی
  • امکان نصب به صورت تمام آلومینیومی
  • ایجاد مرز جداکننده استراکچر facade از استراکچر اصلی

مزیت‌های استفاده از فریم‌لس

استفاده از این نما دارای مزیت‌های متعددی است که از جمله بارزترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ظرافت دید قاب نگهدارنده شیشه از خارج
  • امکان بهره‌گیری از باز شو مخفی در façade
  • تعویض آسان شیشه
  • تنش‌های ساختاری اصلی بنا بر شیشه منتقل نمی‌شود
  • هر یک از قاب‌ها در برابر زلزله دارای عملکرد مستقل است.
  • امکان استفاده در رنگ‌های متفاوت در facade

روش نصب

تمام مراحل نصب با کمک ابزار دقیق کنترل و هدایت می‌شود. در ابتدا برای نصب این نما، نقشه‌های شاپ درائینگ با توجه به دیزاین طراح تهیه می‌شود و زیرسازی با استفاده از مقاطع آهنی صورت می‌پذیرد. فریم‌های آلومینیومی بر اساس نقشه‌ها و به کارگیری برش و مونتاژ کارخانه cnc ساخته می‌شوند.

قسمت‌های پیشین این مقاله را می‌توانید در لینک زیر مطالعه کنید:

بررسی جامع مصالح نوین و مصالح نوین نما – قسمت اول

بررسی جامع مصالح نوین و مصالح نوین نما – قسمت دوم

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. سلام. خسته نباشید . لطفا اطلاعات متریالهای مدرن و شکل همکاری رو برام ارسال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا