اجتماعی

حل دغدغه‌های فرهنگی و سرمایه‌گذاری شهر تهران دستورکار مناطق 22 گانه در سال 1403

سومین هم اندیشی شهرداران مناطق 22 گانه شهر تهران در سال 1403 با حضور عباس شعبانی معاون هماهنگی و امور مناطق، مهرداد باقری رییس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران، نوید خاصه باف مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی و مدیران کل این معاونت، مشاورین و شهرداران مناطق برگزارشد.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از روابط عمومی معاونت هماهنگی و امور مناطق عباس شعبانی ضمن تسلیت شهادت رییس جمهور و هیأت همراه ایشان مشی خدمت گزاری رییس جمهور شهیدمان به مردم را ادامه دار توصیف کرد و افزود؛ راه این شهیدان ارجمند و مردمی سرلوحه کار همه ی مدیران و خدمتگزاران به مردم قرار می گیرد.

معاون هماهنگی و امور مناطق در ادامه افزود؛ حل موضوعات تخصصی مناطق 22 گانه با سایر سازمان ها و شرکت ها و مجموعه های تخصصی شهرداری تهران راهگشای بسیاری مسائل و موضوعات برای خدمت رسانی بیشتر و کیفی تر به شهروندان است و این موضوع طبق روال سال گذشته در سال 1403 با همتی مضاعف ادامه می یابد.

عباس شعبانی در ادامه بر ضرورت تشکیل شورای فرهنگی در مناطق با حضور یکی از اعضاء فعال در حوزه فرهنگی و هنری تأکید و خاطرنشان کرد؛رسیدگی به وضعیت این حوزه تخصصی از دغدغه های شهردار محترم تهران است که باید مدنظر مناطق 22گانه قرار گیرد و در همین راستا یکی از محور های طرح تحولی بیست گانه شهر تهران بر بهسازی بوستان ها که اغلب مراکز فرهنگی در داخل این بوستان ها مستقر هستند قرارداده شده است.

معاون هماهنگی و امورمناطق شهر تهران در ادامه این هم اندیشی طرح موضوعات سرمایه گذاری مناطق را در دستور کار کارگروه های تخصصی این معاونت در حوزه مالی و شهرسازی قرارداد.وی هم چنین بر ضرورت ثبت پیشرفت فیزیکی پروژه های در حال انجام در مناطق 22 گانه تأکید و افزود؛در سال 1403 با یک اهتمام مضاعف مانند سال گذشته پیشرفت فیزیکی پروژه های در حال انجام را رصد و پیگیری خواهیم نمود و معیار سنجش ما از عملکرد مناطق 22 گانه در خصوص پروژه های در حال انجام میزان پیشرفت فیزیکی ثبت شده در سامانه کنترل پروژه می باشد که مناطق موظف هستند با یک جدیت دوچندان به ثبت میزان پیشرفت فیزیکی در سامانه مذکور مبادرت نمایند. وی افزود؛ در خدمت رسانی به مردم ذره ای غفلت نکنید و اگر شما برای مردم امید آفرینی نمایید قطعا منشأ خیر و برکات مشارکت مردم در اداره شهر را بصورت ملموس خواهید دید.

بهسازی محیط پیرامونی مراکز فرهنگی شهر با همکاری مناطق 22 گانه

مهرداد باقری رییس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران در ادامه این نشست ضمن تسلیت شهادت خدمت گزاران مردم ارجمند و شریف کشورمان افزود؛ اتخاذ برخی تصمیم ها بویژه در حوزه فرهنگی واسطه خیر رساندن به مردم و شهروندان و در نهایت سبب عاقبت بخیری است.

باقری در ادامه با تشریح تاریخچه سازمان فرهنگی و هنری شهردار تهران گفت: در شهر تهران بدلیل اهمیت فرهنگی و اثر وضعی برسایرشهرهای کشور حوزه فرهنگی از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

رییس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران با تشریح نقشه راه این سازمان مبنی بر تجهیز مراکز و مجموعه های تحت پوشش این نهاد زیر مجموعه شهرداری تهران از همکاری مناطق 22 گانه برای بهسازی فضای پیرامونی مجموعه های فرهنگی و تحت پوشش این نهاد زیرمجموعه شهرداری تهران خبر داد.

لزوم بازنگری و رسیدگی ویژه به پروژه های سرمایه گذاری شهر تهران

نوید خاصه باف مدیر عامل سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری تهران ضمن حضور در این هم اندیشی افزود؛ در ادوار گذشته در حوزه سرمایه گذاری شهر تهران مواردی مغفول مانده بود که در دور جدید مدیریت شهری با بررسی و پیگیری و حل موضوعات پیشین اتفاقات مثبتی در جهت خدمت رسانی بهتر و بیشتر رخ داد.

خاصه باف با بیان اینکه سال 1403 به نام سال جهش تولید با مشارکت مردم نام گذاری شده است بر طبق منویات رهبر معظم انقلاب از ظرفیت های مردمی در حوزه سرمایه گذاری و مشارکتی با یک رویکرد متفاوت بهره خواهیم برد همچنین وی در ادامه از تدوین اطلس جامع سرمایه گذاری در شهر تهران و استفاده از ابزار های نوین سرمایه گذاری و بهره گیری از ظرفیت های قانونی این سازمان خبر داد.

در ادامه این هم اندیشی مهدی شریفیان مدیرکل برنامه ریزی و سرمایه انسانی و سید محمد فیاض مدیرکل هماهنگی، نظارت و پیگیری امور مناطق به ارائه گزارشی از فعالیت ها و دستاوردهای مناطق 22 گانه در سال 1402 پرداختند و ضمن تأکید بر روند انعقاد قراردادهای پیمانکاران مناطق 22 گانه بر طبق نقشه راه برنامه ریزی شده مناطق بر مبنای زمان بندی مشخص اجرای حداکثری برنامه های تحولی معاونت هماهنگی و امورمناطق را در جهت خدمت بیشتر به شهروندان خواستار شدند.

شهرداران مناطق21،19،16،15،14،13،8،6،5،4،2در پایان این هم اندیشی به ارائه پیشنهادات در راستای تحقق حداکثری برنامه های جدید مدیریت شهری در سال 1403پرداختند و هماهنگی های لازم جهت بهبود عملکرد در برخی حوزه های مطرح شد صورت گرفت.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا