اجتماعی

وارث 20 هزار میلیارد تومان پروژه ناتمام در حوزه فنی و عمرانی بودیم

شهردار تهران با بیان اینکه وارث 20 هزار میلیارد تومان پروژه ناتمام در حوزه فنی و عمرانی بودیم در عین حال گفت: ده هزار میلیارد تومان از این پروژه ها را تکمیل و افتتاح کردیم و علاوه بر 10 هزار میلیارد تومان باقی مانده ،پروژه های جدیدی را آغاز کرده ایم.

به گزارش خبرنگار شهری پایگاه خبری ساختمان آنلاین، علیرضا زاکانی همزمان با شصت و چهارمین شنبه امید و افتخار و افتتاح بلوار و زیر گذر ۴۵ متری بهار و کنارگذر فتح به آزادگان در سومین نشست خبری تخصصی خود، پاسخگوی پرسش‌های اهالی رسانه در حوزه عمران شد.

شهردار تهران در ابتدای سخنان خود با بیان اینکه در مدتی که در شهرداری هستیم میراث دار ۲۰ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام در حوزه فنی و عمرانی بودیم، یادآور شد: ما ۱۰ هزار میلیارد تومان را تکمیل و افتتاح کردیم و علاوه بر ۱۰ هزار میلیارد تومان باقی مانده پروژه های جدیدی را نیز آغاز کرده ایم.

وی همچنین تصریح کرد: ما امروز در شهر تهران چهار مجموعه بزرگ مقیاس شامل یک آزادراه، دو بزرگراه و چهار کیلومتر مسیر کنار بزرگراه ها را دنبال می کنیم؛ آزادراه شهید شوشتری بیش از ۱۶ کیلومتر است که قطعه اولش ۹.۲ کیلومتر بوده و در حال ساخت است که امیدواریم امسال به بهره برداری برسد.

زاکانی ادامه داد: بزرگراه بعدی شهید بروجردی است که از سال ۸۹ شروع شده است و دارای دو فاز است که فاز اول و عمده آن امسال افتتاح می شود که با حدود ۶۰ درصد پیشرفت آن را تحویل گرفتیم و دراین مدت اقدامات طوری دنبال شد که افتتاح آن را پیش رو خواهیم داشت.

وی افزود: پروژه بعدی کندروهای بزرگراه آزادگان به طول ۴ کیلومتر است که در دست اقدام است. دیگر پروژه ای که در خصوص کارکردهای طراحی شده برای شهر قرار دارد اصلاح ۹۸تقاطع است که ۷۳۰ کیلومتر راه مردم را نزدیک می کند و حدود یک میلیون لیتر مصرف بنزین را کاهش می دهد و کاهش آلودگی هوا و ارائه خدمت بیشتر به مردم را به دنبال دارد. این اصلاح ها ناظر به بزرگراه هایی است که هم اکنون استفاده می شود، اما دسترسی ها و تقاطع های آن اصلاح نشده و این کار باعث می شود که ۷۳۰ کیلومتر راه مردم نزدیک و در واقع ۷۹۳ کیلومتر را به ۵۳ کیلومتر تبدیل می کند.

شهردار تهران اضافه کرد: سال گذشته ۱۱ تقاطع کامل و ۸۶ کیلومتر راه مردم نزدیک شد. امسال ۲۳ مورد دیگر هدف گذاری شده که ۱۸ مورد آن را تحویل می دهیم و ۱۸۶ کیلومتر دیکر از راه مردم نزدیک خواهد شد. ۵ مورد دیگر نیز چون معارض دارد وعده آن را برای امسال نمی دهیم. این اصلاح تقاطع ها نیز ایجاد است و پل و رمپ و لوپ را احداث می کنیم و مثلا مربوط به ساخت یک دور برگردان نیست.

شهردار پایتخت در ادامه یادآور شد: پروژه بعدی ما رفع مشکلات جمع آوری آب های سطحی است که شرکت خاکریز آب متولی این عملیات عمرانی است. تهران چهار بلیه شامل سیل، زلزله، طوفان و فرونشست دارد که البته مخاطرات به یک اندازه نیست و ناظر بر مخاطره دوم و وقوع سیل در هفت رود دره به ویژه در غرب تهران پروژه گسترده ای را دنبال می کنیم که امکانی فراهم می شود تا بتوانیم ۱۱ پروژه را با رقم دو هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان به پایان برسانیم. تا امروز ۱۴.۶ کیلومتر افتتاح کردیم و ۷.۴ کیلومتر نیز در دست احداث است . امیدواریم تا پایان سال ۱۴۰۴ به میزان ۳۰ کیلومتر به شبکه جمع آوری آب های سطحی اضافه کنیم.

وی افزود: بخش دوم نگهداشت شهر است و ما در این حوزه در دو قسمت اقدامات جدی انجام می دهیم؛ یک قسمت پل ها و ابنیه هستند که عملاً مقاوم سازی در ۶۶ ابنیه را آغاز کرده ایم که ۱۶ ابنیه در دست اقدام است و ۲۶ تا نیز مقاوم سازی شده و امیدواریم شرایط ابنیه که تا کنون بیش از دو هزار میلیارد تومان هزینه داشته به نتیجه برسانیم.

زاکانی با بیان اینکه گود برج میلاد فوق العاده پر خطر بود، تصریح کرد: امروز پایداری این گود ۹۱ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در مجموعه ۱۸ هزار متر مربعی نیز اقدام اساسی انجام دادیم. گود فرهنگ نیز بر عهده ماست که مقاوم سازی خواهد شد.

شهردار تهران با اشاره به آسفالت شهر، خاطرنشان کرد: تهران ۱۱۰ میلیون متر مربع مساحت دارد و نیازمند ۱۱ میلیون متر مربع برای ترمیم است و سالانه باید یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن آسفالت در سطح شهر توزیع شود. اینگونه می توان هر ۱۰ سال یکبار آسفالت را تجدید کرد. در گذشته ۶۶۰ هزار تن آسفالت توزیع شده که رکودی را در این دوره در این زمینه شاهد بودیم.

وی تأکید کرد: ما در این مسیر هم بازسازی کارخانه های موجود را در دستور کار داشتیم و شرایط به سمتی رفت که توانستیم دو کارخانه را به کارخانجات موجود اضافه کنیم. در سال ۱۴۰۰ که نیمی از آن به دوره ما باز می گشت ۵۴۰ هزار تن آسفالت توزیع شده بود و سال قبل کلا ۷۶۰ هزار تن آسفالت توزیع شده بود که از میانگین عبور کردیم. امسال ۱.۵ میلیون تن آسفالت پیش بینی شده که رقم هزینه آن چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است.

شهردار تهران با بیان اینکه در این چهار ماه از ۶۰۰ هزار تن توزیع آسفالت عبور کردیم، گفت: هدف گذاری ما این است که تا پایان سال بیش از ۱.۵ میلیون تن آسفالت را توزیع کنیم و سالیانه ۱۰ درصد از همین امسال آغاز شود. امروز در سطح شهر ۱۷۰ اکیپ فعال هستند که ۱۴۶ اکیپ برای لکه گیری است و مابقی مجموعه هایی هستند که به صورت مکانیزه تراش و روکش را انجام می دهند و امکان به گونه ای فراهم شده تا ۳۹۰ هزار تن آسفالت در معابر بزرگراهی توزیع شود که در دست اقدام است و مابقی در معابر فرعی انجام می شود.

شهردار تهران عنوان کرد: موضوع بعد درباره مناسب سازی شهر است که تا امروز ۳۵۰ کیلومتر انجام دادیم که تا پایان سال ۳۹۲ کیلومتر خواهد شد و می خواهیم در این حوزه پیاده روها را در شرایطی قرار دهیم که یک شهر انسان محور با ایجاد زمینه های مناسب آن داشته باشیم.

وی در ادامه در پاسخ به پرسش خبرنگار خبرگزاری رکنا با موضوع فرسودگی زیرساخت ها و همچنین عدم وجود پارکینگ در بیمارستان شهدای تجریش، یادآور شد: ما امروز مسیر تشدید فعالیت را برای نگهداشت درست شهر آغاز کرده ایم؛ سالیانه یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن آسفالت نیاز داریم و امسال تولید ۱.۵ میلیون تن با چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده تا بتوانیم شهر را از فرسودگی خارج کنیم.

وی افزود: تهران ۷۵۳ عرشه پل دارد که سعی می کنیم به بهترین شکل این ابنیه را حفظ کنیم و خدمات آن به شکل خوبی به شهر ارائه شود.

زاکانی با بیان اینکه عقل سلیم حکم می کند پروژه های زودبازده و موجود را تکمیل کنیم، تصریح کرد: پروژه هایی را که دنبال می کنیم تکمیل کننده پروژه های مشخص ماست؛ پروژه متوسلیان سه تا چهار سال زمان می برد و علاوه بر آن پروژه شهید شوشتری و یادگار امام پروژه های اساسی هستند.

شهردار تهران تأکید کرد: در مورد بزرگراه شهید شوشتری، کل بار رینگ شرقی تهران که از بزرگراه بسیج عبور می کند، شهر را دچار مشکل مضاعف کرده و برنامه ریزی برای رفع آن انجام شده است.

 

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا