راه و شهرسازیمجلس و ارگان هامجله خبری

تشکیل کمیته تخصصی و فنی اراضی نهضت ملی مسکن

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از وزارت راه و شهرسازی، فرزانه صادق مالواجرد با اشاره به تشکیل کمیته‌های تخصصی و فنی در شورای عالی شهرسازی و معماری اظهار کرد: شورای عالی شهرسازی و معماری تنها نهاد حاکمیتی است که در خصوص طرح‌های منطقه‌ای، طرح‌های جامع و فصیلی و فضاهای شهری برنامه ریزی و تصمیم‌گیری می‌کند.
وی افزود: با توجه به مسؤلیت سنگین شورای عالی شهرسازی و معماری از سوی شورای عالی مسکن مبنی بر این‌که کمیت فدای کیفیت نشود، مهم‌ترین اقدام پس از تصویب طرح‌ها تشکیل و تغییر کمیته‌های فنی و تخصصی است.

وی تصریح کرد: نماینده ها در 6 کمیته ذیل شورای عالی شهرسازی و معماری به منظور پاسخگویی تخصصی تشکیل داده شد تا در فرآیندها اصول فنی و تخصصی رعایت شود؛ اگر بنا بر تغییر کاربری است خدمات پشتیبان تغییر نکند و یا فضای سبز قربانی نشود.

معاون شهرسازی و معماری وزیر راه ادامه داد: موضوعی که در چندسال اخیر به آن مبتلائیم، پدیده فرونشست است که این موضوع با بررسی دقیق و تطبیق با نقشه پهنه پیگیری شد که بارگذاری جمعیتی در آن مناطق صورت نگیرد و شهرک جدید ایجاد نشود.

مالواجرد با بیان این‌که در طرح مسکن مهر 8 هزار هکتار زمین دولتی تأمین شد اما حتی یک‌مورد آن در کمیته های فنی مطرح نشد، اضافه کرد: با آسیب شناسی مسکن مهر، در الحاق اراضی 26 هزار هکتاری نهضت ملی مسکن که تا کنون انجام شده تک به تک در کمیته‌های فنی مورد بررسی قرار گرفته است و در شورای‌عالی به تصویب رسید تا پروژه شهرسازی با کیفیت و همراه با رعایت استانداردها انجام شود.

وی گفت:‌ کمیته استانداردها به صورت سه بار در هفته تشکیل شد و بایستی طرح های تشویقی و خدمات وجود داشته باشد تا تأمین خدمات توأم با نوسازی انجام شود.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا