بورس و بازارراه و شهرسازیمجله خبری

برخورد با ۷۱۲ واحد صنفی مشاورین املاک متخلف

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از شاتا نیوز، «مهدی حسنی» معاون نظارت و بازرسی اداره کل صمت استان فارس گفت: با توجه به افزایش شکایات مردمی در خصوص دریافت حق کمسیون، متاسفانه شاهدیم برخی واحد‌های صنفی مشاور املاک در مطالبه و اخذ حق کمیسیون معاملات تقلب می‌کنند.

وی با بیان اینکه مردم در هنگام معاملات ملک باید مواردی را مدنظر قرار دهند تا مورد سوءاستفاده قرار نگیرند، از آن‌ها درخواست کرد قبل از انجام هرگونه معامله و انعقاد قرارداد‌های اجاره و یا خرید و فروش به اعتبار پروانه کسب واحد صنفی توجه کافی داشته باشند.

معاون نظارت و بازرسی اداره کل صمت استان فارس به پرداخت حق کمیسیون اشاره کرد و افزود: مراجعه کنندگان به بنگاه‌های معاملات املاک، حق کمیسیون معاملات و یا قرارداد‌های رهن و اجاره را دقیقا مطابق با تعرفه قانونی به صاحب بنگاه یا مباشر قانونی وی پرداخت کنند و علاوه بر درج مبلغ پرداختی در قرارداد مورد نظر، نسبت به مطالبه و دریافت قبض و فاکتور حق کمیسیون اقدام کنند.

وی با بیان اینکه مردم از پرداخت هرگونه وجه به افراد غیرمسئول از جمله دلال، مشاور و… که سمت قانونی در بنگاه ندارند خودداری کنند، تاکید کرد: معامله کنندگان، حق کمیسیون و مبلغ معامله را در دستگاه کارت خوان بنگاه املاک کشیده و از کشیدن کارت عابر بانک و پرداخت وجه در دستگاه‌های کارت خوان خارج از بنگاه خودداری کنند.

حسنی همچنین تصریح کرد: چنانچه وجه حق کمیسیون در قالب چک پرداخت می‌شود، در مندرجات چک به موضوع حق کمیسیون و شماره مبایعه‌نامه و یا قرارداد رهن و اجاره مورد نظر دقیقا اشاره کنند.

وی همچنین تاکید کرد: در سال جاری از تعداد ۶۸۸۵ واحد صنفی مشاورین املاک بازرسی به‌عمل آمده که تعداد ۷۱۲ واحد متخلف شناسایی و با عناوین تخلف گرانفروشی، عدم درج قیمت و عدم صدور فاکتور به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

معاون نظارت و بازرسی اداره کل صمت استان فارس از مردم خواست، در صورت مشاهده هر گونه تخلف موارد را از طریق تلفن ۱۲۴ و یا ۳۲۳۴۰۰۰۰ اطلاع دهند تا در اسرع وقت توسط بازرسان مورد بررسی قرار گیرد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا