اقتصادیبورس و بازارراه و شهرسازیمجله خبری

نظارت وزارت راه و شهرسازی بر عملکرد مشاوران املاک افزایش یاید

به گزارش ساختمان آنلاین:    از وزارت راه و شهرسازی،« علی بهادری جهرمی» سخنگوی دولت در جلسه امروز شورای‌ مسکن که در محل وزارت راه و شهرسازی برگزار شد، تعدیل عرضه و تقاضا در بازار مسکن را یک ضرورت انکار ناپذیر دانست و بر همکاری مجموعه دولت با وزارت راه و شهرسازی تاکید کرد.

وی گفت: از آنجایی که طرح نهضت ملی مسکن از طرح‌های ابلاغی با اولویت بالا از سوی رئیس جمهور بوده، جهت همکاری برای تصویب هرگونه مصوبه مورد نیاز در دولت و یا طرح آن با نمایندگان آمادگی وجود دارد. باید قرارگاه رسانه‌ای رصد پیشرفت طرح نهضت ملی مسکن تشکیل شود و گزارش پیشرفت آن به صورت ماهانه در جلسات دولت مطرح و درباره آن‌ها تصمیم‌گیری شود.

بهادری مسکن را حوزه‌ای عدددار و شفاف دانست که مورد پیگیری و مطالبه اصحاب رسانه است و درباره نقش رونق مسکن در اقتصاد کشور گفت: تاثیر خبرهای مربوط به افزایش تولید مسکن در قالب نهضت ملی دارای بعد واقعی و انتزاعی است و قطعا آثار انتظاری رونق بازار مسکن، بر شاخص مدیران تاثیر مثبت خواهد گذاشت.

وی ادامه داد: تمامی مدیران راه و شهرسازی استان‌ها به صورت مستمر، به زبان‌های گوناگون و در قالب‌های متفاوت گزارش و آمارهای ساخت مسکن و جزئیات روند آن را اعلام کنند تا روایت پیشرفت طرح نهضت ملی مسکن برای مردم قابل لمس باشد.

بهادری درباره موضوع اجاره بها نیز گفت: با وجود این‌که عوامل ایجاد افزایش اجاره‌بها مثل کاهش عرضه مسکن، افزایش قیمت زمین و … باقیمانده از دولت قبل است اما فضای رسانه‌ای برای روشنگری در این خصوص اهمیت زیادی دارد.

سخنگوی دولت پیشنهاد داد تا نظارت وزارت راه و شهرسازی بر اتحادیه املاک و بنگاه‌ها افزایش یابد و ایجاد قرارگاه رسانه‌ای نهضت ملی مسکن را در دستور کار قرار گیرد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا