اجتماعی

ساماندهی ساختمانهای ناایمن در منطقه 17 تهران

غلامرضا شنگی در گفتگو با خبرنگار ساختمان آنلاین ضمن بیان مطلب فوق و با اشاره به اینکه جلسات کمیته ایمنی به صورت مستمر هر دو هفته یکبار برگزار می شود.اظهارداشت : در هر جلسه چهار نفر از مالکان ساختمانهایی که از سوی سازمان آتش نشانی به عنوان ساختمان ناایمن شناسایی و گزارش شده اند، به جلسات کمیته ایمنی دعوت می شوند و موضوعات فنی ایمن سازی این ساختمانها با آنها درمیان گذاشته می شود.

وی در واکنش به این موضوع که با توجه به اینکه سازمان آتش نشانی برای ایمن سازی ساختمانهای بسیار پرخطر تا پایان سال به مالکان مهلت داده است ،آیا این زمان برای دفع خطر از این نوع ساختمانها کافی خواهد بود یا خیر تصریح کرد: با توجه به پیگیری های مستمر همه جانبه از سوی تمامی دستگاه های مسوول، به نظر می رسد که تا آخر سال جاری حتما ساختمانهای ناایمن ،ایمن سازی شوند ،ضمن اینکه شمار ساختمانهای بسیار پرخطر در سطح تهران کم هستند و تحقق مختصات ایمنی و موارد فنی مدنظر سازمان آتش نشانی درباره این ساختمانها زمانبر نیست.

شنگی درباره دلایل کند شدن روند ایمن سازی ساختمانهای پرخطر علی رغم پای کار بودن همه ارگانها و اهتمام برای حل این مشکل تصریح کرد: در برخی از مجتمع هایی که تعداد صاحبان سرقفلی ها زیاد است ممکن است روند کار با کندی پیش برود،که برای رفع این مشکل با برگزاری جلسات و پیگیری های مداوم، تلاش می کنیم که این معضل مانع از تسریع کار نشود.

شهردارمنطقه 17 همچنین درباره گود پرخطر منطقه 17 نیز اذعان داشت: یک گود پرخطر در این منطقه وجود دارد که برای ایمن سازی آن اقدامات لازم در حال انجام است و به زودی با پرکردن آن،دفع خطر از آن صورت خواهد گرفت.

شنگی همچنین درباره اینکه آیا روند تولید ساختمانهای ناایمن در شهر تهران متوقف شده است اذعان داشت: با توجه به اینکه دریافت مجوز پایان کار ساخت ،منوط به اخذ مجوز ازسازمان آتش نشانی است، شود،می توان گفت فرآیند تولید ساختمانهای ناایمن توقف یافته است.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا