مجله خبریراه و شهرسازی

موضوع مسکن کارگری در دستور کار قرار دارد

معاون امور تعاون وزیر تعاون کار رفاه اجتماعی، گفت: امسال برای اولین بار در طول تاریخ تعاون کشور و مساله تعاونی های مسکن، موضوع مسکن کارگری را به طور جدی در دستور کار قرار داده ایم.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از ایرنا، حامد ویس کرمی روز جمعه در مراسم افتتاح ۲۵ هزار و ۸۴۱ واحد مسکونی شهری و روستایی که با حضور وزیر راه و شهرسازی و مسوولان استانی در محل آرمانشهر زاهدان برگزار شد، افزود: تمرکز بسیار خوبی نسبت به مساله مسکن و طرح نهضت ملی مسکن در سیستان و بلوچستان وجود دارد.

وی ادامه داد: به استناد قانون اساسی جمهوری اسلامی، بخش تعاون، رکنی از سه رکن اقتصاد کشور هست که عملاً زمینه ساز ایجاد اقتصاد مردمی و مشارکت مردم در اقتصاد است.

معاون امور تعاون وزیر تعاون کار رفاه اجتماعی ادامه داد: اگر وجوهی را برای مشارکت مردم در اقتصاد در نظر بگیریم عبارتند از مالکیت، مدیریت عاملیت و نظارت که همه این وجوه، در حوزه تعاون گنجانده شده، نمونه بارز آن، تعاونی های مسکن هستند که مردم با سرمایه گذاری و قدرت مدیریت خود در مجموعه متشکل و در کنار هم جمع شده تا با مدیریت سرمایه، عاملیت کار و نظارت پروژه، کار را برعهده دارند.

وی اظهار کرد: امروز شاهد هستیم در سیستان و بلوچستان بیش از ۵۰ درصد ظرفیت نهضت ملی مسکن توسط تعاونی ها و مردم انجام می شود، میدان برای مردم باز است و این دغدغه رهبر معظم انقلاب که بارها تعاون را مصداق اساسی اصلی و بنیادین مطرح می کردند حاصل شد.

ویس کرمی گفت: در سیستان و بلوچستان در حال حاضر ۵۷ تعاونی نهضت ملی مسکن فعال هست، یعنی ۱۶ درصد کل تعاونی های مسکن کشور که تعهد ساخت ۱۸ هزار و ۷۸۰ واحد مسکونی را بر عهده دارند، این واحدها شامل کارگری، کارکنان دولت و مشاغل آزاد است.

معاون امور تعاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: امروز، بیش از یک هزار و ۶۱۱ واحد مسکونی در قالب بخش تعاون افتتاح شد که بیش از ۲۳ هزار میلیارد ریال حجم سرمایه گذاری مردم و منابع تسهیلاتی برای این بخش توسط تعاونی ها بوده است.

وی تاکید کرد: امسال برای اولین بار در طول تاریخ تعاون در کشور و مساله تعاونی های مسکن موضوع مسکن کارگری را به طور جدی در دستور کار قرار دادیم، تفاهمنامه ای با همکاری بانک توسعه تعاون منعقد شده که ۲۰ هزار میلیارد ریال، در سطح کل کشور منابع تسهیلاتی در کنار تسهیلاتی که برای جهش نهضت ملی در نظر گرفته شده، پرداخت کند.

ویس کرمی تاکید کرد: برای سیستان و بلوچستان مبلغ ۴۹۰ میلیارد ریال تخصیص داده شده که برای هر واحد مسکونی ۲ میلیارد ریال به صورت بلند مدت اختصاص داده شده، با توجه به جنبش و فعالیت که در استان وجود دارد، امروز ابلاغ دیگری در دستور کار قرار گرفت و مبلغ ۵۰ میلیارد دیگر به این حوزه اضافه و سهم این استان ۲ برابر شد.

وی گفت: تعاونی ها نسبت به ایفای تعهدات نسبت به مردم تماماً اقدام، و همکاران تعاون هم نظارت دقیق و قانونی را اعمال کنند تا این شیرینی خدمت دولت سیزدهم در دل مردم سیستان و بلوچستان ماندگار باشد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا