بورس و بازارمجله خبری

بوی کلاهبرداری از گلبهار به مشام می‌رسد

به گزارش ساختمان آنلاین:  داستان قطعه‌زمین‌های 250متری ارزان‌قیمتی که با نرخ 3میلیون تومان به فروش گذاشته شده بود، همچنان ادامه دارد. گفته می‌شود این زمین‌ها در حوالی شهر جدید گلبهار در استان خراسان رضوی قرار دارند و تبلیغات فروش آنها نیز در شبکه‌های ماهواره‌ای پخش می‌شود؛ علاوه بر این اطلاعات مربوط به زمین‌ها و نام و شماره تلفن فروشنده در فضای اینترنتی منتشر شده و مذاکرات برای فروش برقرار است.

این در حالی است که در اوایل سال جاری هومن گریوانی مدیرعامل شرکت عمران گلبهار زمین‌هایی که در تبلیغات ماهواره‌ای یادشده به آنها اشاره شده بود را خارج از محدوده قانونی معرفی و تصریح کرد که این زمین‌ها جایگاه مشخصی ندارند. او همچنین گفته بود اراضی به صورت سهامی بدون آنکه محل دقیق آن مشخص و مستند شده باشد، واگذار می‌شود و در سهم، مقدار زمین مشخص نمی‌شود؛ بنابراین اگر بعد‌ها زمینی برای واگذاری وجود داشته باشد، مقدار آن براساس سهم نامشخص است. به عبارت دیگر این قطعات مشاع است و این مشکل هم از عملکرد اداره ثبت ناشی شده و در نتیجه آن  برای زمین‌های مشاعی سند تک برگی صادر می‌شود.

خبرنگار ساختمان‌آنلاین در گفت‌وگوی تلفنی که روز جاری با فروشنده زمین داشت، دریافت که قیمت این قطعات 250متری از 3میلیون تا 15میلیون تعیین شده و گفته می‌شود هر قدر این قطعات به شهر گلبهار نزدیک‌تر باشد، قیمت آن افزایش پیدا می‌کند و البته فروشنده تاکید دارد که همه این قطعات دارای سند هستند. این‌ قیمت‌ها در حالی از سوی فروشنده عنوان شده که بنا بر گفته گریوانی در مرداد سال جاری کمترین قیمت هر مترمربع زمین در شهر جدید گلبهار یک تا ۱.۵میلیون تومان است و در نتیجه قیمت یک قطعه زمین 250متری در گلبهار نمی‌تواند کم‌تر از 250میلیون تومان باشد.

 

 

 

 

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا