مجله خبریراه و شهرسازی

آغاز عملیات اجرایی پروژه محله الگو در تهرانسر

با حضور وزیر راه و شهرسازی عملیات اجرایی پروژه محله الگوی تهرانسر آغاز و ۱۵ هزار واحد نوسازی شده در بافت فرسوده تهرانسر افتتاح می شود.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از وزارت راه و شهرسازی، امروز ۹ خرداد با حضور مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی، علیرضا زاکانی شهردار تهران و ارسلان مالکی مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن، عملیات اجرایی ٢٠٠ هزار واحد مسکونی قرارگاه جهادی مسکن شهر تهران با رویکرد نوسازی بافت های فرسوده شهر تهران و استفاده از اراضی ناکارآمد با تامین خدمات لازم و اجرای شعار سال ١۴٠٣ آغاز می شود.

بهره برداری از ۱۵ هزار واحد مسکونی نوسازی شده در بافت فرسوده شهر تهران

همچنین افتتاح ۱۵ هزار واحد مسکن در بافت فرسوده شهر تهران که بعد از اعمال مشوق ها و صدور پروانه به مرحله بهره برداری رسیده اند در پروژه محله الگوی ۶٠ هکتاری تهرانسر برگزار خواهد شد.

گفتنی است، سازمان ملی زمین و مسکن با هدف توسعه شهری در تفاهمی مشترک با شهرداری تهران و کمیته امداد امام‌خمینی (ره) طراحی و اجرای محله الگو را با تاکید بر معماری ایرانی-اسلامی در منطقه ۲۱ تهران و تهرانسر با ظرفیت ۱۲ هزار نفر به اتمام رساند. در طراحی این محله‌ الگو و برای رفع همه جانبه نیازهای شهروندان و ساکنان این محله سرانه های خدماتی تامین شده و رویکرد این محله شامل شهر دوستدار محیط زیست است.

در تامین سرانه های مختلف این محله، ۵۰ هزار متر مربع کاربری فضای سبز و بوستان های محله، ۳۳ هزار متر مربع کاربری فضای آموزشی، ۱۸ هزار مترمربع کاربری فضاهای ورزشی، ۱۷ هزار مترمربع کاربری محیط های درمانی و ۱۰ هزار متر مربع فضای فرهنگی و مذهبی در نظر گرفته شده است.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا