مجله خبریراه و شهرسازی

ساخت 200 هزار واحد مسکونی در نقاط مختلف تهران

سخنگوی شهرداری تهران از ساخت یکی از بزرگترین شهرک های کشور در پایتخت و در آینده ای نزدیک خبر داد.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از روزمرگی اقتصاد، عبدالمطهر محمدخانی، سخنگوی شهرداری تهران در گفتگویی با اشاره به رویداد کلنگ زنی 200 هزار واحد مسکونی در پایتخت، تصریح کرد: موضوع آغاز ساخت این واحدهای مسکونی در نقاط مختلف تهران مطرح شده است که طی روزهای آینده عملیاتی خواهد شد.

وی در تشریح جزئیات پروژه های مسکن، اظهار کرد: این 200 هزار واحد در قالب حدود 90 پروژه عمرانی، عمدتاً در مناطق جنوبی شهر و بافت فرسوده اجرایی می شود.

محمدخانی افزود: همه این پروژه ها به دست بخش خصوصی ساخته خواهد شد و شهرداری تهران تنها به‌عنوان مرجع صدور پروانه، به دنبال تسهیلگری برای هدایت نقدینگی سرگردان به سمت تولید است.

سخنگوی شهرداری تهران در ادامه با اشاره به کیفیت ساخت این واحدها گفت: عمده این ساختمان ها در قالب محله ها و شهرک های الگو ساخته می شود، به عنوان مثال شهرک واقع در محله تهرانسر در منطقه 21 تهران، بنا است عملیات کلنگ زنی آن به صورت پایلوت آنجا انجام شود و به یکی از بزرگترین شهرک های کشور (حتی بزرگتر از شهرک اکباتان) بدل خواهد شد.

وی ادامه داد: در این شهرک اما انواع سرانه های مورد نیاز شهری، در نظر گرفته شده است و در همه این شهرک ها تلاش می شود از فناوری های جدید برای تأمین انرژی، یا استفاده از آب های خاکستری برای آبیاری فضای سبز، یا مراقبت از خط نور، یا استفاده از نمای ایرانی-اسلامی و تأمین و ترجیح پیاده روها بر مسیرهای سواره، تأکید شود.

سخنگوی شهرداری تهران افزایش سرانه‌ فضای سبز را دیگر دستاورد ساخت این 200 هزار واحد در نقاط مختلف شهر عنوان و اظهار کرد: به عنوان مثال در محلی مانند دوشان‌تپه مقرر است در تفاهم با نیروهای محترم نظامی، کسر کوچکی از آن پادگان متروکه به موضوع ساختمان سازی اختصاص یابد. باقی زمین های آزاد‌شده اما در اختیار شهروندان به صورت محورهای مواصلاتی یا پارک و فضای سبز قرار خواهد گرفت.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا