مجله خبریراه و شهرسازی

افتتاح ۷۹۰۰ واحد مسکونی در سفر آیت‌الله رییسی به خوزستان

هفت‌هزار و ۹۲۶ واحد مسکونی شامل مسکن مهر، مسکن محرومان، اقدام ملی و واحدهای آسیب دیده در سیل و آبگرفتگی، در دور سوم سفرهای استانی آیت‌الله رییسی، رییس‌جمهوری کشورمان به خوزستان افتتاح شده و به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از ایرنا، بخشی از این واحدها شامل افتتاح یک‌هزار واحد مسکونی از منازل آسیب دیده از آبگرفتگی سال ۹۹، پروژه پنج‌هزار واحدی آسیب دیده از سیل و آبگرفتگی آذر ماه سال ۹۹ ماهشهر (که در اسفند ماه سال ۹۹ شروع شده بود) است.

در این پروژه‌ها، دولت ۲۸۰ میلیون تومان تسهیلات کم بهره و ۵۵ میلیون تومان بلاعوض اعطا کرده است. همچنین بنیاد برکت ۱۰ میلیون تومان کمک بلاعوض و بنیاد مسکن نیز در این راستا تسهیلاتی را در اختیار متقاضیان قرار داده است.

برپایه این گزارش، افتتاح ۲۶۰ واحد مسکونی محرومان (۱۴۱ واحد مسکونی در شهرستان اندیکا) و همچنین یک‌هزار و ۶۶۶ واحد مسکن مهر و اقدام ملی در سراسر استان، از دیگر پروژه‌های قابل افتتاح است.

لازم به ذکر است عملیات اجرایی تعداد چهار هزار و ۳۶۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در ایام دهه فجر آغاز شد.

تامین مسکن مردم یکی از شعار های اصلی دولت است. تکمیل طرح های مسکن مهر و اجرای طرح های نهضت ملی مسکن کاهش قیمت مسکن و اجاره بها را به دنبال دارد.

با واگذاری باقی مانده مسکن مهر به متقاضیان، بخشی از نیاز بازار مسکن استان تامین شده و کاهش قیمت مسکن و اجاره‌بها را در پی خواهد داشت.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا