مجله خبریراه و شهرسازی

استان تهران و خراسان رضوی رکورددار نوسازی بافت‌های فرسوده هستند

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: نوسازی بافت‌های فرسوده در ۱۰ استان کشور از جمله تهران، خراسان رضوی و اصفهان در رتبه‌های بالاتری قرار دارد.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمد آیینی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان اینکه  نوسازی بافت‌های فرسوده جزو اولویت های مسکنی کشور است، گفت:  نوسازی بافت‌های فرسوده در ۳۱ استان و ۶۱۴ شهر تاکنون با عدد ۲۷۷ هزار و ۶۰۵ واحد نسبت به برنامه ابلاغی ۷۵ درصد پیشرفت داشته است.

وی با اشاره به اینکه  نوسازی بافت های فرسوده در برخی از استان ها در رتبه بالاتری قرار دارد، گفت: ۱۰ استان برتر از نظر تعداد واحد در دست نوسازی در سال ۱۴۰۲ شامل استان‌های تهران، خراسان رضوی، اصفهان، مازندران، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، خوزستان، کرمانشاه، همدان و کرمان است.

وی بیان کرد: صدور پروانه و واحدهای در حال نوسازی در ۱۰ استان برتر کشور شامل تهران ( ۳۷۹۹ پروانه و ۲۸۵۸۱ واحد در حال نوسازی)، خراسان‌ رضوی (۲۲۰۱ پروانه و ۱۰۲۴۸ واحد در حال نوسازی)، اصفهان (۲۸۲۲ پروانه و ۶۳۰۶ واحد در حال نوسازی) است.

او اظهار کرد: در استان های  مازندران (۱۰۹۸ پروانه و ۴۳۷۵ واحد در حال نوسازی)، آذربایجان‌غربی (۲۰۳۲ پروانه و ۳۸۲۴ واحد در حال نوسازی)، آذربایجان‌شرقی (۱۱۰۱ پروانه و ۳۷۳۶ واحد در حال نوسازی)، خوزستان (۱۴۲۳ پروانه و ۳۰۰۰ واحد در حال ساخت)، کرمانشاه ( ۳۶۰ پروانه و ۲۹۹۸ واحد در حال نوسازی)، همدان (۷۹۵ پروانه و ۲۸۹۷ واحد در حال نوسازی) و کرمان (۱۰۹۱ پروانه و ۲۳۸۴ واحد در حال نوسازی) است.

 

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا