مجله خبریراه و شهرسازی

مشکل مسکن مردم در حال رفع شدن است

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بیش از دو میلیون و ۶۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن به مرحله ساخت رسیده است، گفت: مشکلات مردم در بخش مسکن در حال رفع شدن است و حجم پروژه‌ها و افتتاح‌ها به حدی است که باید سجده شکر به جا بیاوریم. در این راه نیز از زبان بدخواهان دلسرد نمی‌شویم.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از ایسنا، مهرداد بذرپاش در مراسم افتتاح ۲۶هزار و ۸۰۴ واحد و آغاز عملیات اجرایی ۳۷ هزار و ۴۵۵ واحد مسکونی در سطح استان تهران اظهار کرد: تعداد واحدهای نهضت ملی مسکن که به مرحله اجرا رسیده از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد مسکونی عبور کرده است. افتتاح‌ها نیز آغاز شده و در هفته‌های آینده تداوم خواهد  داشت.

وی افزود: واگذاری زمین و نوسازی بافت‌های فرسوده و سایر روش‌های ساخت با اهتمام ویژه وزارت راه وشهرسازی در حال انجام است. مشکلات مردم در بخش مسکن در حال رفع شدن است  و حجم پروژه‌ها و افتتاح‌ها به حدی است که باید سجده شکر به جا بیاوریم و تاکید می‌کنیم در این راه از زبان بدخواهان دلسرد نمی‌شویم.

بذرپاش با تاکید بر اینکه  کارهای در حال انجام در دولت سیزدهم با شهادت رئیس‌جمهور متوقف نمی‌شود گفت: اجرای کلان پروژه نهضت ملی مسکن با اهتمام ویژه‌ای در حال انجام است اگر چه برخی از دستگاه‌ها در کمک به اجرای این پروژه اهتمام وزارت خانه را ندارند، اما همه دستگاه‌ها به غافله تولید مسکن بپیوندند.

وزیر راه وشهرسازی با بیان اینکه آمار صدور پروانه در بافت فرسوده شهرها در سال گذشته شکسته شد، گفت: هم‌اکنون واحدهای نوسازی شده و در حال نوسازی از عدد ۲۸۱ هزار واحد عبور کرده است.

وی خاطرنشان کرد: برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار هکتار زمین تامین شده است؛ همچنین توافقات خوبی با نیروهای مسلح، بخش صنعت، دانشگاه‌ها،  وزارت ورزش و سایر وزارت‌خانه‌ها برای تامین مسکن کارکنان آنها انجام شده و برخی به نتیجه رسیده است.

بذرپاش درباره واگذاری زمین برای طرح جوانی جمعیت توضیح داد: در سال گذشته بیش از ۷۲ هزار قطعه زمین به واجدان شرایط واگذار شد و امسال نیز این واگذاری‌ها تداوم خواهد داشت.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه رئیس جمهور شهید دو مرتبه از سایت پرند بازدید کرد افزود: این نشان می‌دهد پیگیری‌های آن مقام در تکمیل پروژه‌ها تاثیر عمده‌ای داشت. همچنین در زمان حیات آن شهید مترو پرند نیز افتتاح و بهره‌برداری شد.

 

بذرپاش همچنین در حاشیه افتتاح واحدهای نهضت ملی مسکن استان تهران که در شهر جدید پرند برگزار شد با تاکید بر اینکه برنامه‌ریزی شده تا بهره‌برداری‌ها از واحدهای تکمیل شده هفتگی باشد، توضیح داد: در استان تهران برای تامین زمین ساخت مسکن مشکلاتی وجود داشت که این مشکل از طریق شهرک‌سازی در حال رفع شدن است.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا