مجله خبریبورس و بازارمجلس و ارگان ها

بسیاری از قوانین در جهت محدود کردن مشاوران املاک است

رئیس اتحادیه مشاوران املاک گفت: روز هشتم خرداد ماه به عنوان روز ملی مشاوران املاک شناخته می شود و این روز را به تمام فعالان این حوزه تبریک می گوییم و امیدوار هستیم تا قشر مشاوران املاک بتوانند همانند گذشته نسبت به خدمات رسانی به مردم و دولت کوشا باشند.

به گزارش ساختمان آنلاین،  کیانوش گودرزی با تبریک روز ملی مشاوران املاک گفت: روز هشتم خرداد ماه به عنوان روز ملی مشاوران املاک شناخته می شود و از این رو امروز را به تمام جامعه مشاوران املاک تبریک می گوییم و امیدوار هستیم تا همانند گذشته بتوانند در حوزه مسکن اثرگذار باشند و باری را از روی دوش دولت و مردم بردارند.

وی ادامه داد: خوشبختانه با توجه به حسن سابقه ای که مشاوران املاک طی سالیان اخیر در حوزه مسکن داشته اند و با توجه به قوانین خاص، عدالت، حسن رفتار و خدمتگزاری صادقانه به عنوان یک قشر تاثیرگذار در حوزه مسکن شناخته می شوند.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک همچنین گفت: علارغم اینکه در سال های گذشته مشاوران املاک از سوی سازمان های مختلف به عنوان یکی از متهمان اصلی گرانی مسکن شناخته شده اند، اما باید توجه داشته باشیم که چنین موضوعی به هیچ عنوان نمی تواند صحیح باشد و می بایست در جای دیگری به دنبال مقصران این موضوع باشیم.

گودرزی با بیان اینکه بسیاری از قوانین در سال های اخیر برای مشاوران املاک ایجاد محدودیت کرده اند؛ ادامه داد: متاسفانه در این سال ها شاهد بوده ایم که به بهانه اثرگذاری مشاوران املاک بر افزایش قیمت مسکن قوانین مختلفی را ایجاد کرده اند و بر اساس آن حق الزحمه مشاوران املاک کاهش یافته است و از طرفی با ایجاد سامانه خودنویس به مردم اجازه داده شده است تا بتوانند در حوزه قراردادنویسی ورود کنند، که متاسفانه باید گفت علارغم اینکه این موضوع می تواند در آینده مشکلاتی را برای مردم به وجود آورد، از طرف دیگر با کاهش میزان درآمد مشاوران املاک باعث شده است تا بسیاری از این مشاوران املاک پروانه خود را باطل کنند و وارد حرفه دیگری شوند.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار ما مبنی بر اینکه در سال گذشته تعداد افراد فعال در حوزه مشاوران املاک چه تغییری کرده است؟ گفت: این موضوع را باید از دو بخش مورد بررسی قرار داد؛ بخش اول با توجه اخذ مجوزها در درگاه ملی مجوزها تسهیل شده است باعث شد تا ورودی های جدید به حوزه مشاوران املاک افزایش پیدا کند، اما در بخش دوم با توجه به ورود سامانه خودنویس و رکودی که بر بازار مسکن حاکم شده است باعث شد تا تعداد زیادی از فعالان این حوزه مجبور به ترک این بازار شوند و در حال حاض با توجه به شرایط موجود می توان گفت که تعداد مشاوران املاک نسبت به سال های گذشته در حال کاهش است.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا