مجله خبریراه و شهرسازی

عقب‌ماندگی نوسازی بافت فرسوده از برنامه‌های توسعه‌ای

در حالی قرار بود طی سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ بالغ بر ۳۰۰ هزار واحد در بافت‌های فرسوده شهری نوسازی شود که معاون وزیر راه گفت: تاکنون ۱۰۲ هزار واحد بهره‌برداری شده است.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از تسنیم،  محمد آئینی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران آذرماه سال 1400 با اشاره به الزام قانونی برای احیا سالانه 10 درصد بافت فرسوده، گفته بود: برنامه منسجمی برای توسعه و تحول اجتماع محور2020 محله تنظیم شده است.

وی با بیان این‌که حکمرانی نوسازی شهری بدون نگاه توامان به فرهنگ‌سازی، همراه‌سازی و اعتمادسازی بین ساکنان محلات هدف محقق نخواهد شد، افزود: بر اساس برنامه ششم توسعه، باید سالانه  270 محله در بافت‌های ناکارآمد شهری در کشور بازآفرینی شود.

وی افزود: 20 درصد ‌از محدوده‌های شهری را بافت‌های فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی اشغال کرده و به طور متوسط 30 درصد جمعیت شهری در بافت‌های ناکارآمد زندگی می‌کنند.طبق ماده 59 قانون برنامه ششم باید سالانه حداقل 10 درصد از بافت فرسوده شهری مرمت و احیا شود و این امر با ارائه بسته‌های تشویقی و تسهیلات مناسب محقق خواهد شد.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان این که در راستای نهضت ملی مسکن باید تولید را به محدوده و محلات هدف بازآفرینی شهری راهبری و هدایت کنیم، گفت: تلاش بر این است ظرف دو سال آینده، تولید 300 هزار واحد مسکونی در محدوده و محلات هدف بازآفرینی شهری را با همکاری همکاران سخت‌کوش شرکت به سرانجام برسانیم.

این در حالی است که آئینی امروز 16 خردادماه اظهار کرد:‌ فرآیند نوسازی واحدهای مسکونی در بافت‌های فرسوده شهری 285 هزار واحد رسیده است.از تعداد واحدهایی که فرآیند نوسازی را در بافت فرسوده شهری آغاز کرده‌اند بیش از 102 هزار واحد تکمیل شد و به بهره‌برداری رسید.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا