مجله خبریراه و شهرسازی

عقب‌افتادگی ۵۰ درصدی نهضت ملی مسکن در بنیاد مسکن

درحالی حدود ۳۲ ماه از آغاز اجرای طرح نهضت ملی مسکن می‌گذرد که ساخت واحدهای تحت مسئولیت بنیاد مسکن در شرایط مناسبی به سر نمی‌برد.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از تسنیم، بر اساس قانون جهش تولید مسکن سالانه باید یک میلیون مسکن در کشور ساخته شود تا هدف گذاری ساخت 4 میلیون واحد مسکونی تا سال 1404 محقق شود.

از این تعداد سهم بنیاد مسکن در ساخت مسکن روستایی و شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت سالانه 200 هزار واحد است. به عبارت دیگر طی سال‌های 1401 و 1402 بایستی 400 هزار واحد مسکن روستایی و 400 هزار واحد مسکن شهری توسط بنیاد مسکن ساخته می‌شد.

بر اساس آمار معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن طی دو سال اخیر ساخت 382 هزار واحد مسکن در روستاها آغاز شده که تا امروز 210 هزار واحد به بهره‌برداری رسیده است.

مجید جودی افزود: 182 هزار واحد دیگر نیز در مراجل مختلف ساخت قرار دارد و به مرور به بهره‌برداری می‌رسد.

این درحالی است که ساخت و ساز واحدهای مذکور در بخش شهری بر اساس برنامه پیش‌ نمی‌رود. روز گذشته معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب با اشاره به این‌که 201 هزار واحد نهضت ملی مسکن در حال ساخت است به تسنیم گفت:‌ فونداسیون 90 هزار واحد به اتمام رسیده است.

حمیدرضا سهرابی با یادآوری این‌که در طرح نهضت ملی مسکن تاکنون 185 هزار واحد به متقاضیان تخصیص یافته است، افزود:‌ برای این واحدها 150 هزار فقره پروانه ساختمان اخذ شده است. فونداسیون حدود 90 هزار واحد نهضت ملی مسکن به اتمام رسیده است.حدود 47 هزار واحد نیز به مرحله اتمام اسکلت رسیده است.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن اضافه کرد: در زمان حاضر حدود 201 هزار واحد نهضت ملی مسکن شهری توسط بنیاد مسکن انقلاب در حال ساخت است.

با توجه به اظهارات معاون بنیاد مسکن بخش مسکن شهری با عقب‌افتادگی 50 درصدی روبروست. بر اساس برنامه باید حداقل 400 هزار واحد نهضت ملی مسکن در شهرهای تحت مسئولیت بنیاد مسکن ساخته و به بهره‌برداری می‌رسد.

تا اینجای کار اما ساخت و ساز مسکن شهری در وضعیت مناسبی به سر نمی‌برد و در 32 ماهگی نهضت ملی مسکن فقط 47 هزار واحد به مرحله اسکلت رسیده است!

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا