مجله خبریراه و شهرسازی

قرارداد تسهیلاتی ۳۰۶ هزار و ۲۶۶ واحد نهضت ملی مسکن منعقد شد

مدیرعامل بانک مسکن از انعقاد قرارداد تسهیلاتی ۳۰۶ هزار و ۲۶۶ واحد نهضت ملی مسکن به میزان ۱۲۳ هزار و ۴۴۵ میلیارد تومان در آن بانک خبر داد.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از وزارت راه و شهرسازی، «عباس حسینی» روند ارائه تسهیلات نهضت ملی مسکن توسط آن بانک را اعلام کرد و گفت: طبق آمارهای استخراج شده، از از ابتدای اجرای طرح نهضت ملی مسکن تاکنون یک میلیون و ۱۰۱ هزار و هشت نفر در بانک مسکن افتتاح حساب کردند.

مدیرعامل بانک مسکن ادامه‌داد: در این مدت قرارداد تسهیلاتی ۳۰۶ هزار و ۲۶۶ واحد به مبلغ ۱۲۳ هزار و ۴۴۵ میلیاردتومان در بانک مسکن منعقد شده است.

حسینی، مبلغ واریز شده به حساب سازندگان در طرح نهضت ملی مسکن در مجموع از محل آورده و تسهیلات را معادل ۱۱۲ هزار و ۸۵۱ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: واریزی به حساب سازندگان از محل تسهیلات ۶۵ هزار و ۷۴۱ میلیاردتومان و از محل آورده معادل ۴۷ هزار و ۱۱۱ میلیاردتومان است.

طرح نهضت ملی مسکن از ابتدای دولت سیزدهم به عنوان طرح دولت در بخش مسکن رونمایی شد که با مصوبه مجلس و همراهی همه بخش‌ها ساخت چهار میلیون واحد مسکونی را در دستور کار قرار داد.

بر اساس آخرین آمارها، تاکنون ۵۱ هزار هکتار زمین برای این طرح تامین شده است و ساخت بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار واحد مسکونی در مراحل مختلف پیشرفت فیزیکی قرار دارد. همچنین بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار بانک‌ها متعهد شده‌اند تا سالیانه ۲۰ درصد از سهمیه خود را به بخش مسکن اختصاص دهند که در این بین بانک مسکن به عنوان بانک تخصصی حوزه مسکن در سال گذشته موفق شد تعهدات خود را در بخش مسکن و ارائه تسهیلات اجرایی کند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا