مجله خبریراه و شهرسازیصنایع ساختمانی

۱۲۹ ساختمان پرخطر در تهران به راحتی خرید و فروش می‌شوند

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران با بیان اینکه بایستی هزینه نگهداری ساختمانهای پرخطر در تهران را افزایش دهیم، گفت: ۱۲۹ ساختمان پرخطر تهران را معرفی کردیم که متاسفانه بسیاری از این ساختمان‌ها هم اکنون بیمه هستند و به راحتی خرید و فروش می‌شوند.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از تسنیم، سید جلال ملکی در همایش چشم انداز خسارت صفر در فرآیند ساخت با انتقاد از به کارگیری نیروهای کار غیرمتخصص در حوزه ساخت و ساز، اظهار کرد: متأسفانه شاهد این مسئله هستیم که کارهای تخصصی در حوزه ساخت مسکن به کارگران عادی سپرده می‌شود و بعضاً در گودبرداری‌ها مهندسان حضور ندارند.

وی با یادآوری اینکه 129 ساختمان پرخطر تهران را معرفی کردیم که سالها در همین عدد باقیمانده بود، ادامه داد: متاسفانه بسیاری از این ساختمان‌ها هم اکنون بیمه هستند و به راحتی خرید و فروش می‌شوند. چرا باید این ساختمان‌ها با وجود خطراتی که دارند بیمه شوند باید کاری کنیم که مسائلی مانند صدور بیمه برای این ساختمان‌ها منوط به اخذ تأییدیه‌ها شود یا اینکه چند برابر قیمت از آنها پول بگیریم.

سخنگوی آتش نشانی شهرداری تهران با بیان اینکه فرهنگسازی کار عجیبی است و آموزش در ایران معنا ندارد، گفت: در کشور ژاپن و شهر توکیو وچند سال قبل تعداد ایستگاه‌های آتش نشانی تقریبا به اندازه تعداد ایستگاه‌های آتش‌نشانی تهران یعنی حدود 110 ایستگاه بود. این درحالیست که ژاپنی ها اعلام کردند می‌خواهیم چند ایستگاه آتش نشانی توکیو را تعطیل کنیم.

ملکی با بیان اینکه اقدام ژاپنی‌ها به خاطر این است که مردم را آموزش داده‌اند، گفت: برای ساخت ایستگاه آتش نشانی براساس استانداردها به حداقل 5 هزار مترمربع زمین نیاز است اما ما به هزار متر زمین هم قانع هستیم تا در نهایت بتوایم 4 خیابان را پوشش دهیم.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا