مجله خبری

قید دو فوریت طرح جهش تولید مسکن دور از منطق اقتصادی است

احمدرضا سرحدی در گفت‌وگو با ساختمان آنلاین درباره طرح مجلس درباره طرح جهش تولید مسکن، اظهار کرد: مسکن یک کالای اساسی است و تولید آن هم زمانبر و هم هزینه بر است، تاکید بر قید دو فوریت برای این مساله مهم دور از منطق اقتصادی است.

کارشناس بازار مسکن با بیان اینکه نمی توان برای مساله به این بزرگی با بحث های دوفوریتی تصمیم گرفت، افزود: دولت در شرایطی نیست که بتواند زیر بار یک تعهد مالی بزرگ برود، این موضوع ممکن است تبعات ناخوشایندی در بخش اقتصادی و جامعه ایجاد کند.

وی گفت: وضع کنونی مسکن بسیار ناهنجار است و دولت یازدهم و دوازدهم کمترین توجهی در این 7 ساله به امر مسکن نداشتند و این تقاضا انباشت شده است.

سرحدی بیان کرد:  چه در زمان وزارت آخوندی و چه در زمان وزیر فعلی که دو طرح مسکن اجتماعی و مسکن ملی مطرح شد هیچ خروجی نداشته است.

کارشناس بازار مسکن تصریح کرد: به نظر می رسد بارگذاری روی شانه این دولت بیشتر جنبه تبلیغاتی داشته باشد تا اینکه بتواند یک خروجی برای جامعه ایجاد کند.

وی خاطرنشان کرد: کمتر از یکسال از عمر دولت باقیمانده است و تا این طرح تصویب شود کار دولت تمام شده است، بنابراین هیچ دلیلی برای تصویب فوریت آن نمی بینم و هر  خوبی یا بدی داشته باشد برای دولت بعدی می ماند.

سرحدی با بیان اینکه این تصمیم را منطقی نمی بینم اما اینکه برای مسکن باید فکر جدی کرد کار درستی است، تاکید کرد:  در این گونه طرح های دوفوریتی تصور نمی کنم نظر کارشناسان را خواسته باشند، تصور می کنم بهتر بود طرح فوریتی مطرح می شد و مجلس در مرکز پژوهش ها از نظر کارشناسان بهتر بهره برداری می کرد و طرحی واقعا عملیاتی تهیه می شد که به رفع معضلات موجود در امر مسکن کمک می کرد.

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا