مجله خبریبورس و بازار

شرایط بازار مسکن به نفع خریداران تغییر کرد

روند کاهشی قیمت ها در بازار مسکن شهر تهران باعث شده تا فضای چانه زنی به نفع خریداران تغییر کند.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از ایسنا، در روزهای اخیر متقاضیان خرید آپارتمان در تهران اغلب به دنبال فایل هایی با پایین ترین قیمت نسبت به موارد مشابه هستند. گروهی از مشتریان بالقوه بازار نیز واحدهایی با بیشترین تخفیف را هدف خرید قرار داده اند. در واقع غلبه انتظارات کاهشی بر انتظارات افزایشی، موازنه بازار را به نفع طرف تقاضا تغییر داده است.

بررسی های میدانی از دفاتر املاک سطح شهر تهران گویای آن است که اگرچه حدود یک ماه و نیم از آغاز روند ریزش قیمت های پیشنهادی آپارتمان می گذرد، هنوز بازار از فاز سردرگمی رها نشده است.

مقایسه قیمت های فعلی در بازار مسکن نسبت به ماه گذشته در مناطق شمالی تهران از افت تا بیش از ۳۰ درصدی قیمت های اعلامی حکایت دارد. در مناطق میانی و جنوبی پایتخت نیز که تقاضای مصرفی حضور پررنگ تری دارد قیمت ها بین ۲۰ تا ۳۰ درصد دچار افت شده است.

بررسی نرخ ها در مناطق ۴ و ۵ به عنوان محدوده سکونتی اقشار میانی و مناطق پرفروش بازار مسکن نشان می دهد که سطح قیمت واحدهای کلیدنخورده در موارد بسیاری به کمتر از ۹۰ میلیون تومان در هر متر مربع رسیده و این در حالی است که تا دو ماه قبل نرخ های پیشنهادی در محله های برخوردار منطقه ۴ تا سطح ۱۳۰ میلیون و در منطقه ۵ بعضا تا بیش از ۱۵۰ میلیون تومان رسیده بود.

قیمت های پیشنهادی مسکن در پایتخت – 13 تیرماه
محدوده متراژ سن بنا قیمت هر مترمربع
نبرد 82 نوساز 79 میلیون تومان
پونک 65 4 95 میلیون تومان
تهرانپارس شرقی 80 نوساز 81 میلیون تومان
باقرشهر 76 2 27 میلیون تومان
جنت آباد 105 2 103 میلیون تومان
نیاوران 240 2 162 میلیون تومان
سی متری جی 133 2 56 میلیون تومان
تهرانپارس غربی 72 نوساز 105 میلیون تومان
اسکندری 50 نوساز 80 میلیون تومان
تهرانسر 63 نوساز 77 میلیون تومان

واسطه های ملکی در عین حال که از رکود سنگین معاملات خبر می دهند زمان کنونی را برای ورود خریداران مصرفی مناسب می دانند. البته متقاضیان خانه اولی از توان خرید بالایی برخوردار نیستند و معدود معاملات از نوع تبدیل انجام می شود.

از طرف دیگر کماکان و به رسم معمول سال های اخیر با حجم قابل توجهی از عرضه واحدهای بزرگ متراژ، بخصوص در مناطق شمالی تهران مواجهیم که ماه هاست بدون مشتری مانده است.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا