اخبار ساختمان آنلایندیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

متولی اصلی حل بحران مسکن وزارت راه و شهرسازی است

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در حوزه مسکن ما می‌توانیم هماهنگی‌ها را برای ارائه زمین انجام دهیم و کمک‌های ما به این شکل است؛ گفت:کار اصلی با وزارت مسکن است.

به گزارش خبرنگار شهری پایگاه خبری ساختمان آنلاین مهدی چمران در حاشیه دویست و بیست و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران در پاسخ به خبرنگار ساختمان آنلاین مبنی براینکه مطابق گزارشها ،چندین دهک جامعه توانایی پرداخت اجاره را ندارند و با توجه به وعده های شهرداری تهران مبنی بر ورود به حوزه اجاره داری،آیا جزییاتی از برنامه های شهرداری تهران در حوزه مسکن در اختیار شورا قرار گرفته است؟اظهار کرد: ما در بخش مسکن برنامه خاصی نداریم و این اقدام با وزارت مسکن و شهرسازی است.ما می‌توانیم هماهنگی‌ها را برای ارائه زمین انجام دهیم و کمک‌های ما به این شکل است و کار اصلی با وزارت مسکن است.

وی در ادامه در خصوص موضوع حمل و‌نقل با بیان اینکه خوشبختانه واگن‌های ملی در حال طی کردن مراحل آزمایشی است، خاطرنشان کرد: شاید هفته آینده بازدید از این واگن‌ها صورت بگیرد. این واگن‌ها می‌توانند وارد خطوط شوند.

چمران همچنین تصریح کرد: به نظر نمی‌رسد اتوبوس‌های برقی تولید داخلی تا پایان سال نیز وارد خط شوند و با برنامه‌هایی که ما دیدیم بعید است امسال به پایان برسد و آنچه خواهیم گرفت اتوبوس‌های دیزلی است که متاسفانه تحویل نگرفتیم.‌ روز سه شنبه معاون حمل و نقل و ترافیک گزارش آن را ارائه خواهد داد و فکر نمی‌کنیم بیشتر از ۶۵۰ دستگاه اتوبوس تحویل داده شده باشد.

وی ادامه داد: برخی قطعات اتوبوس‌های داخلی در گمرک ترخیص نشده و پیگیری کردیم که این مشکلات برطرف شد. امیدواریم زودتر وارد شود و اگر این اقدام صورت بگیرد تعداد زیادی اتوبوس به کار گرفته خواهد شد.

چمران با بیان اینکه تاکسی از طریق بخش خصوصی دنبال می شود، گفت: شهرداری نمی‌تواند تاکسی دار باشد و باید به رانندگان ارائه شود. اگر تاکسی های برقی وارد شهر شوند اتفاق خوبی خواهد افتاد. وقتی خودروهای برقی وارد شوند در کاهش آلودگی هوا اثرگذار خواهند بود.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا