راه و شهرسازیمجله خبری

دولت به دنبال تامین مسکن نیست

به گزارش ساختمان آنلاین:  جعفر خزاعی عضو سابق هیات مدیره انجمن انبوه‌سازان گفت: پیشینه طرح اعمال مالیات بر خانه‌های خالی به سه سال پیش برمی‌گردد و از آن زمان تاکنون این طرح به نتیجه نرسیده است. قریب به یک ماه پیش هم که شورای نگهبان برای دومین بار به این طرح ایراد وارد کرد و آن را به مجلس بازگرداند.

وی افزود: با این حال حتی در صورت اجرایی شدن، این طرح هزینه‌های سنگینی بر دولت تحمیل می‌کند؛ علاوه بر این خانه‌های خالی نه تنها در ایران در همه دنیا وجود دارد و هیچ کجا به این املاک مالیات تعلق نمی‌گیرد.

او در پاسخ به اینکه در دیگر نقاط دنیا شاید به این دلیل به خانه‌های خالی مالیات وارد نمی‌شود که کشور با کمبود عرضه مسکن رو‌به‌رو نیست، گفت: خانه‌های خالی که دولت بر وضع مالیات بر آنها دست گذاشته بیشتر در نقاط مرفه‌نشین شهرها قرار گرفته که یا مشتری توانمند برای پرداخت اجاره آنها پیدا نمی‌شود و خالی مانده و یا برای اقامت‌های کوتاه‌مدت و موقت بنا شده است، در نتیجه وضع مالیات بر آنها مشکل کمبود مسکن را حل نمی‌کند بلکه منبع جدید درآمدی برای دولت می‌شود.

خزاعی اضافه کرد: علاوه بر اینها تاکید دولت بر اخذ مالیات از خانه‌های خالی به مستاجران کشور القا می‌کند که کسانی خانه خالی دارند و به شما نمی‌دهند.

عضو پیشین هیات مدیره انجمن انبوه سازان تصریح کرد: این طرح در صورتی که به قانون هم تبدیل شود، راهگشا نیست و گرهی از مشکل مسکن کشور باز نمی‌کند، چون حتی اگر دولت مجاز به اخذ این مالیات هم شود، مالکان این خانه‌ها تلاش می‌کنند به هر شکلی شده این قانون را دور بزنند.

 

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا