مجله خبریبورس و بازارمجلس و ارگان ها

نظارت کمیسیون عمران بر عملکرد سامانه‌های حوزه مسکن

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: هدف مجلس از راه اندازی و به روز رسانی سامانه‌های حوزه مسکن جمع آوری اطلاعات دقیق به منظور تحلیل و برنامه ریزی درست در این حوزه بود اما هنوز عملکرد این سامانه ها از نگاه ما قابل قبول نیست.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از ایسنا، محمدرضا رضایی کوچی درباره آخرین وضعیت فعالیت سامانه های پیش بینی شده برای ساماندهی بازار مسکن، بیان کرد: در قوانین مصوب برای ساماندهی بازار زمین و مسکن، مجلس دولت را ملزم کرده تا این سامانه‌ها را به‌روز رسانی کند و همه اطلاعات پیرامون زمین و مسکن در این سامانه ها جمع‌آوری شود. از طرف دیگر همه دستگاه‌ها از جمله قوه قضاییه، نیروی انتظامی و وزارت ارتباطات را مکلف کردیم که همه اطلاعات خدمات گیرندگان را در این سامانه‌ها بارگذاری کنند.

وی در ادامه اظهار کرد: هنوز  سامانه‌های پیش بینی شده مانند سامانه املاک و اسکان و سامانه سادا کامل نیست و همه اطلاعات در این سامانه ها جمع آوری نشده است و همه جامعه هدف ما در این سامانه ها نیستند.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: ما در قانون تاکید کردیم همه دستگاه ها باید اطلاعات خود را در این سامانه بارگذاری کنند تا به یک تحلیل درستی راجع به موضوعات مسکن برسیم و برنامه ریزی دقیق تری داشته باشیم. اکنون از نظر ما عملکرد سامانه های پیش بینی شده در حوزه مسکن قابل قبول نیست. قطعا کمیسیون عمران به نظارت خود بر عملکرد این سامانه ها ادامه خواهد داد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا