اخبار ساختمان آنلاینبورس و بازاردیدگاهمجله خبری

کنترل بازار اجاره با روش‌های دستوری طرحی شکست خورده است

نماینده مجلس در واکنش به جدیدترین اقدامات مجلس برای تعیین نرخ دستوری اجاره بها در قالب طرح کنترل و ساماندهی اجاره‌‌‌بهای املاک مسکونی گفت:امکان کنترل بازار مسکن از طریق راهکارهای دستوری میسر نیست و دولت باید با تسهیل گری زمینه تولید مسکن را فراهم کند.

سید سلمان ذاکر ،نماینده مجلس در گفتگو‌با خبرنگار پارلمانی پایگاه خبری  ساختمان آنلاین ضمن بیان مطلب فوق گفت:
زیرساخت‌های تولید مسکن باید فراهم شود اگر موانع تولید مسکن برداشته شود بین عرضه ‌‌ و تقاضای مسکن
تعادل ایجاد خواهد شد
.
وی ادامه داد: با راهکارهای دستوری امکان کنترل قیمت اجاره مسکن وجود ندارد ضمن اینکه از‌ لحاظ ‌ فرهنگی مردم چنین موضوعی را نمی پذیرند.

نماینده مجلس افزود:یکی از موانع اصلی تولید مسکن شهرداری ها هستند که با طولانی شدن مجوزهای ساخت  در تولید سریع مسکن‌ مانع ایجاد می کنند در حالی که آنها باید تسهیل گری کنند.

وی خاطر نشان ساخت:نیاز به تولید مسکن  وخانه دارشدن افراد همانند نیاز به اکسیژن برای تنفس ضروری است
نمی توان به مردم بگوییم نفس نکشید! بنابراین باتوجه به این ضرورت، دولت باید زیرساختهای لازم را برای تولید مسکن فراهم کند.

وی اذعان داشت:دولت در حوزه مسکن صرفا باید نقش ناظر داشته باشد و نظارت کند تا واحدهای مسکونی به صورت مهندسی و ایمن ساخته شود.

‌‌ و‌همچنین باید شرایطی را فراهم کند که زمان صدور پروانه به شدت کاهش پیدا کند.

وی گفت:ساخت مسکن یک امر اضطراری است. وقتی همه قیود اضافی مربوط به تولید مسکن برداشته شود ناخودآگاه مشارکت مردم برای ساخت مسکن افزایش می یابد و عرضه مسکن نیز شتاب پیدا می کند.

وی همچنین تاکید کرد:در حالی که در کشور از لحاظ اراضی با کیفیت در وضعیت مطلوبی هستیم، امابرخی از دستگاه ها تصور می کنند که این اراضی ارثیه پدری شان است و از واگذاری آنهابه مردم برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن خودداری می کنند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا